סגור את תיבת החיפוש

טיפולי שיניים בלייזר

Picture of דוקטור שרית אברהם

רופאת שיניים עם ניסיון רב בשיטות מתקדמות ואפקטיביות, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

טכנולוגיית לייזר לשימוש רפואי מוכרת לרובנו בהקשר של טיפולי אסתטיקה וטיפולים לשיפור הראייה. בשנים האחרונות נעשה שימוש רחב גם בענף הרפואה הדנטלית וקרן הלייזר משמשת כטכנולוגיה מהפכנית לשיפור וייעול תהליכי רפואת שיניים. ד”ר שרית אברהם, מומחית רפואת שיניים מוכרת ומנהלת מרפאת דנטלי פרסונלי בשיטה הביולוגית מסבירה על טיפולי שיניים בלייזר: צורת הטיפול, היתרונות ואיך טיפולי שיניים בלייזר חוסכים טיפולים חוזרים, מונעים שתלים ועקירות ומשיגים תוצאות אופטימליות לטווח הארוך.

מהו טיפול שיניים בלייזר?

באמצעות קרני לייזר באורכי גל משתנים, ניתן לטפל בפתולוגיות דנטליות שונות ולבצע פעולות כירורגיות ושאינן כירורגיות בענף רפואת השיניים. השימוש בלייזר מאפשר ניקוי רקמות נגועות בעששת, חיטוי תעלות מזוהמות בשורשי השן וטיפול בדלקת סב חודית לצורך שימור השן במשך שנים ארוכות. בהתאם לשיטת הטיפול של ד”ר שרית אברהם, מנהלת מרפאת דנטלי פרסונלי, קיים ערך רב לשימוש בלייזר כאמצעי זעיר פולשני לטיפול ממוקד והסרת רקמות פגועות בלבד ללא פגיעה במינרל השן הבריא וכן כאמצעי לגירוי ועידוד ייצור רקמות בריאות וריפוי האזור הפגוע במהירות ובאופן ביולוגי.

2 סיבות עיקריות לשימוש בלייזר בטיפולי שיניים מתקדמים

לפי דברי ד”ר שרית, היתרונות העיקריים בשימוש בלייזר ברפואת שיניים עוסקים בחיטוי מדויק ואיכותי של הרקמה הדלקתית וכן ביצוע של ביו סטימולציה באזור המטופל.

חיטוי ממוקד ויעיל יותר

חשבתם פעם איך נוצרים חורים בשיניים מתחת לסתימות, הרי בתהליך ביצוע שחזור שן פועל רופא השיניים לניקוי הרקמות הנגועות?

ד”ר שרית אברהם מסבירה: “בתהליך עששתי חיידקים פוגעים בחלק הקשה בשן וממוססים אותו. במהלך טיפול שיניים לטיפול בעששת רופא השיניים מנקה עם מקדח וחומרים שונים את החלק הרך וסותם אותו עם חומר ייעודי. אולם, בעומק השן, בחלק הקשה, ברבים מהמקרים נותרת שכבה חיידקית חיה אליה מורכב להגיע בכלים הוותיקים ולכן במקרים רבים בהם לא נעשתה עבודה יסודית דיה יהיו שכיחים מקרים של דלקת חוזרת מתחת לסתימה.

טיפולי שיניים בלייזר רותמים את יכולת החדירה של קרן הלייזר אל עומק השן ואפשרות הזיהוי של המלנין בגופיפי החיידקים לצורך הרס חיידקי ממוקד וחיטוי מושלם של כל אזורי השן. בטיפול שיניים הכולל לייזר נפגעים גם חיידקים הנמצאים במעין מנהרות בתוך השן ומתאפשר תהליך ריפוי איכותי לבריאות מלאה של השן הטבעית.

ביו סטימולציה

באמצעות קרן הלייזר ניתן לבצע ביו סטימולציה, כלומר, גירוי הגוף לייצור תאים חדשים והאצת תהליך הריפוי. ביו סטימולציה יאפשר את קיצור תהליך ההחלמה בטיפולים מורכבים ויסייע לגוף להתמודד בצורה אופטימלית עם השלכות הטיפול הרפואי. השימוש בלייזר יאפשר ריפוי מלא של השן ושמירה מלאה על השן הטבעית כדי למנוע בהמשך טיפולי שורש, עקירות ושתלים.

ד”ר שרית אברהם: “השאיפה שלנו בדנטלי פרסונלי היא שמירה על השן הטבעית ככל האפשר”

סתימה משלבת טכנולוגיית לייזר

“במרפאה אנחנו נשתמש במגוון כלים במכשור רפואי מתקדם מתוך פרספקטיבה רחבה וראייה מערכתית”, כך ד”ר שרית, “בביצוע סתימה אנחנו לא נסתפק בביצוע ניקוי נקודתי בלבד אלא נחתור לריפוי מלא ומעמיק של רקמת השן והרקמות הסובבות אותה. כמרפאת מומחים אנחנו נרצה לוודא שהטיפול אותו הענקנו לשן אכן מציג תוצאה מיטבית ואינו מאפשר או ממזער למינימום אפשרות של התפרצות דלקת חוזרת. בנוסף, אנחנו נשאף ככל האפשר למנוע הידרדרות של מצב השן ונשמר את השן במצבה הטבעי בכל הכלים העומדים לרשותנו. טכנולוגיית הלייזר מסייעת לנו בטיפולי שיניים לשמר את מינרל השן ולמנוע התפתחות עששת מתחת לסתימה.

שימוש בלייזר בטיפולי שורש

מטופלים מכל רחבי הארץ מגיעים למרפאת דנטלי פרסונלי בירושלים במטרה להימנע מטיפול שורש כחלק מהאג’נדה של ד”ר שרית אברהם המאמינה מאוד בשימור שיניים טבעיות.

אולם, במקרה הצורך, במקרים בהם הדלקת בשן החריפה מאוד ופגעה משמעותית בשורש השן בצורה בלתי הפיכה כך שלא ניתן להימנע מביצוע טיפול שורש, צוות המרפאה משתמש בלייזר על מנת למזער למינימום את הסיכון בטיפול שיניים חוזר.

במסגרת טיפול שורש בלייזר יבוצע חיטוי מעמיק של השורש באמצעות כלים וחומרים שונים ובאמצעות קרן לייזר. קרן הלייזר תחדור שכבות קשות ותסיר רקמות נגועות בדיוק מקסימלי, מבלי לפגוע ברקמה הבריאה.

טיפולי שורש חוזרים מגיעים כתוצאה מחיידקים חזקים העמידים בפני חומרים דנטליים שונים, ועלולים לשוב ולהרוס את רקמת השן. טיפול שורש עם לייזר מחטא את אזור השורש בצורה מושלמת כך שלא נשארת שכבה דלקתית מתחת לפני השטח מה שמונע התפתחות חוזרת של דלקת מתחת לשן המשוקמת.

דנטלי פרסונלי – טיפולי שיניים בלייזר באיכות הגבוהה ביותר

דנטלי פרסונלי – מרפאת שיניים בירושלים מציעה רפואת שיניים איכותית בדגש על ידע רחב, המכשור הטכנולוגי המתקדם בעולם ושאיפה מתמדת להבאת הפתרונות הדנטליים האפקטיביים ביותר למטופלים.ּ ד”ר אברהם ממשיכה להשתלם וללמוד מפי פרופסורים גדולי שם ברמה בינלאומית מתוך רצון להביא למטופלי המרפאה את מקסימום הקדמה בענף הדנטלי.

צוות המרפאה כולל רופאים, מומחי השתלות שיניים ושינניות בעלי ותק וניסיון רב שנים המעניקים מעטפת רפואית רחבה תוך הקפדה על ראייה מערכתית וטיפול מקיף לריפוי מושלם. רוצים ליהנות מטיפול שיניים ממוקד מקיף ואיכותי? נמאס לכם מטיפולי שיניים חוזרים? חייגו עכשיו 077-997-4460 וקבעו פגישת ייעוץ לשיניים בריאות ומושלמות.

טיפולי שיניים בלייזר

שאלות נפוצות בנושא הלבנת שיניים

טיפולי שיניים המשלבים שימוש בקרן לייזר עושים שימוש באנרגיית החום אותה מפיקה הקרן בצורה ממוקדת ומדויקת. רמת החום הגבוהה מסייעת באיתור המלנין בגופיפי החיידקים ובהרס מדויק לחיטוי איכותי של האזור הנגוע. באמצעות לייזר ניתן לשמור בצורה מקסימלית על הרקמה הבריאה להסיר רק חלקים פגועים כדי לחטא את האזור ולהשיג תוצאות טיפול מצוינות ללא צורך בטיפולים חוזרים.

בנוסף, טיפול שיניים בלייזר מאפשר ביצוע ביוסטימולציה לגירוי רקמות השן והחניכים לריפוי עצמי. קרן לייזר באורך גל מסוים מעוררת את הרקמות לייצור תאים חדשים ובכך מזרזת את ההחלמה של האזור המטופל ומפחיתה תופעות לוואי כמו דימום, כאב ונפיחות.

במצבים בהם קיימת דלקת עמוקה בשן, עלול טיפול בשיטה המסורתית לפעול לסילוק של חיידקים מהרקמה הרכות בלבד. במקרה זה עלולות להשאיר רקמות נגועות בעומק השן ולהתפתח לדלקת משמעותית לאחר ביצוע סתימה. כאשר משתמשים בלייזר, ניתן לחדור עם אלומת החום המרוכזת למקומות עמוקים בתוככי השן ולנטרל את כל החיידקים האחראים ליצירת דלקת בשן, באופן זה נמנעות דלקות חוזרות והטיפול הוא חד פעמי ואפקטיבי במיוחד.

במקרים שונים בהם נדרש לבצע טיפול שורש ולנקות את שורשי השן, ד”ר  אברהם ממליצה לשקול שימוש בלייזר כדי למקסם את תוצאות הטיפול למרות שצוות המרפאה משתמש במגוון טכניקות וחומרים איכותיים כדי לנטרל את ההצטברות החיידקית בשורשי השן, לעיתים קיים רובד חיידקי עמיד מאוד הממשיך לשגשג גם לאחר שימוש בכל הכלים המסורתיים. במקרה זה מומלץ מאוד להשתמש בקרן לייזר כדי להסיר את כל החלקים הנגועים בשורש השן ובכך לבצע טיפול מעמיק ויסודי שימנע טיפולים נוספים בעתיד.

Picture of דוקטור שרית אברהם

שן בינה כלואה

כילדים לא הרגשנו את השיניים בוקעות מהחניכיים, אבל כמבוגרים קשה לנו מאוד לשכוח את כאבי הבקיעה והצמיחה של שיניי בינה