לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

טיפול חניכיים מעמיק- ללא ניתוחים

מומחה חניכיים בירושלים
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

אם כבר עברתם טיפול חניכיים בעבר והוא לא הצליח אז כדאי לכם לדלג למאמר- ‘הכן את גופך לטיפול חניכיים’ בקישור כאן

במאמר כאן ניתן ללמוד מהי מחלת חניכיים, מתי כדאי לפנות לטיפול וכן איזה טיפול מבוצע בשלב הראשון בטיפול במחלה.

ברוב מוחלט של המקרים (מעל 80%) טיפול חניכיים משמר (טרום ניתוחי), כאשר הוא נעשה באופן הנכון, יכול להוביל לשיקום רקמתי כמעט מלא של החניכיים ולמנוע את הצורך בניתוחי חניכיים. במרפאת דנטלי פרסונלי, בהנהלת ד”ר שרית אברהם, הגישה היא לנסות להימנע ככל הניתן מניתוחים ולשקם את החניכיים באופן מעמיק ויסודי.

מתי יש לפנות לטיפול חניכיים?

במידה ואתם מזהים תסמינים של מחלת חניכיים או נסיגת חניכיים כפי שיפורטו בהמשך, חשוב להגיע בהקדם לאבחון וטיפול על ידי צוות מקצועי ומיומן.

בשלב ראשון יבוצע אבחון ולאחריו תוצע תוכנית טיפול אינדיבידואלית לפי מצב החניכיים והשיניים של המטופל. התוכנית תכלול הדרכה לשמירה היגיינית של חלל הפה והפניה לטיפול שיננית להסרה שחל אבנית מהשיניים – זאת במידה ודלקת החניכיים בשלבים מוקדמים מאוד. במידה והדלקת התפתחה למחלת חניכיים תיבחנה אופציות של טיפול הקצעת שורשים ואף ניתוח חניכיים.

תתפלאו, אבל הרבה מאוד אנשים עוברים שוב ושוב טיפולי חניכיים והם לא יודעים בכלל כיצד לנקות את השיניים והחניכיים כמו שצריך. ניקוי יסודי של הפה, השיניים והחניכיים מחיידקי הפלאק (רובד החיידקים שמצטבר על השיניים והחניכיים ואף על הלשון), הוא חלק חיוני מטיפול החניכיים. בלי ניקוי יעיל של השיניים והחניכיים לא יהיה ניתן לקבל תוצאות טובות מספיק של הטיפול, בטח שלא לטווח הרחוק.

בדיוק לשם כך יצרנו עבורכם את “קורס צחצוח”, שבו תוכלו ללמוד מד”ר שרית אברהם את סודות הצחצוח שהובילו מאות ממטופלי המרפאה להגיע לתוצאות טובות ויציבות יותר של טיפולי החניכיים שלהם. לקבלת גישה לקורס זה וקורסים אחרים בהם ניתן ללמוד כיצד לחזק את השיניים והחניכיים בבית, כטיפול תומך לטיפול במרפאת השיניים, לחצו כאן.

מחלת חניכיים – הגדרה

מחלת חניכיים היא מחלה הקשורה בחלל הפה ונגרמת כתוצאה מהצטברות פלאק על השיניים והחניכיים. המחלה מתבטאת בצורת דלקת וזיהום.

נציין כי פעולה של צחצוח בקו החניכיים והשיניים, מסלקת את שכבת החיידקים אך תוך 24 שעות הפלאק מצטבר שוב. במידה והשכבה אינה מוסרת, היא מתקשה עד ליצירת אבנית – שכבה הניתנת לסילוק רק באמצעות טיפול שיננית מקצועי.

שימו לב שהזנחת היגיינת הפה, חוסר צחצוח שיניים והימנעות מביקורים דו שנתיים אצל השיננית עלולים לגרום להתפתחות של דלקת חניכיים כרונית. דלקת זו תתבטא באמצעות היווצרות של רווח בין החניכיים והשיניים. ברווח הזה (כיסים) יצטברו שאריות מזון וחיידקים. עם הזמן וללא טיפול מתאים, יעמיקו הכיסים מעבר לשלושה מילימטרים, מה שעלול לפגוע בעצם המגנה על השיניים ולגרום לנשירה של שיניים.

דלקות חניכיים כרוניות שאינן מטופלות עלולות לגרום להגברת הסיכון להתקפי לב, שבץ, הפלות בהריון ועוד.

 

איך נזהה מחלות חניכיים?

מחלות חניכיים מזוהות עם מספר תסמינים. להלן סימנים אפשריים המעידים על רקמות חניכיים דלקתיות:

  • נפיחות ואודם של החניכיים
  • דימום בזמן לעיסת מאכלים קשים (כגון תפוח)
  • דימום בעת צחצוח שיניים
  • רגישות בחלל הפה לקור וחום
  • התנדנדות שיניים
  • ריח בלתי נעים מהפה
  • כאב
  • היווצרות של מרווחים בין השיניים

YouTube player

לא נעים להכיר: נסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים היא תהליך הדרגתי בו נסוגות החניכיים וקיימת חשיפה של השן עד לשורשיה. תהליך זה גורם להצטברות שכבות חיידקים, עששת ורגישות חמורה בשן. בנוסף, כתוצאה מהזיהום נפגעות רקמות התמיכה של השיניים ושורשי השן והחניכים חשופים להרס.

ד”ר שרית אברהם, מייסדת מרפאת דנטלי-פרסונלי מציינת כי נסיגת חניכיים הינה תופעה העשויה לפגוע בשן בודדת, במספר שיניים בודדות ואף בכל השיניים ולגרום לנזק בריאותי חמור. בנוסף, מטופלים הסובלים מנסיגת חניכיים סובלים גם מפגיעה במראה האסתטי של חלל הפה.

הרופאים במרפאת דנטלי פרסונלי שמים דגש רב על בריאות החניכיים וטיפולים לשיקום רקמתי מעמיק של החניכיים.

 

מהם הגורמים לנסיגת חניכיים?

קיימים מספר גורמים הנחשבים כאחראיים לפגיעה בחניכיים:

  • שינויים הורמונליים בהריון ובגיל המעבר
  • עישון
  • תורשה וגנטיקה
  • צחצוח חזק מדי של השיניים והחניכיים
  • הזנחה היגיינית
  • זיהום כתוצאה ממחלת חניכיים

 

מהו טיפול הקצעת שורשים?

מחלות חניכיים בדרגות שונות ניתנות לטיפול באמצעות ניקוי שיננית מעמיק של השיניים, החניכיים וכיסי החניכיים הנותרים בין השיניים לחניכיים. עם זאת, פעמים שטיפול זה אינו מספיק על מנת להילחם בדלקת ולהציל את רקמות החניכיים והשיניים. בשלב זה נדרש טיפול חניכיים בירושלים שתפקידו לבצע טיפול עמוק הנקרא בשם: הקצעת שורשים.

הטיפול מבצוע כאמור על ידי פריודונט או רופא שיניים שעבר הכשרות מתאימות לכך ונחשב לטיפול מגן לפני שהמצב יתדרדר עוד ותידרש פעולה כירורגית מורכבת לטיפול בשיניים.

בחירה בשיטת טיפול זו תתבצע לאחר אבחון של מומחה חניכיים, הפריודונט ייעזר בבדיקה קלינית יסודית ובצילומי רנטגן של חלל הפה על מנת לקבוע את נחיצות ויעילות הטיפול עבור המטופל.

 

דנטלי פרסונלי – טיפולי חניכיים מובילים בירושלים

הטיפול במרפאה מבוסס שיטות טיפול מתקדמות אותן פיתחה ד”ר אברהם בוגרת הפקולטה לרפואה בהדסה והשתלמויות רפואת שיניים בכל העולם. ד”ר אברהם מובילה את אמונת הטיפול השלם בתחום השיניים והיא רואה ערך רב באבחון ומתן טיפול רפואי תוך הסתכלות רחבה לטווח ארוך בניגוד לתפיסה הרואה בטיפול שיניים מענה נקודתי.

סובלים מדלקת בחניכיים? אל תבזבזו זמן יקר, לפני שיהיה מאוחר פנו למרפאת דנטלי פרסונלי לקבלת טיפול רפואי מקצועי של טיפולי חניכיים בירושלים.

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

דלקת חניכיים
דלקת חניכיים

טיפול חניכיים יכול להיות מורכב ולהיחרט בזיכרון כחוויה לא נעימה. אצלנו במרפאה אנחנו עושים הכל על מנת להתאים טיפול בדלקת

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן