ניתוחי חניכיים

ניתוח חניכיים מאפשר לעצב מחדש את מבנה החניכיים באמצעות הליך כירורגי, שנועד לשחזר ולחדש צורה ותפקוד תקין של החניכיים שאיבדו את כוחם. כאשר נפגעים המבנה והתפקוד התקין של החניכיים,  נפגעים בעצם המבנים החיוניים לשמירה על השיניים בתוך הפה, שכן השיניים מוחזקות בתוך הפה ע”י רקמת החניכיים.

מהי המטרה של ניתוח החניכיים?

המטרה ארוכת הטווח של ניתוחי חניכיים היא להגביר את תוחלת החיים של השיניים. מטרת ניתוחי חניכיים היא לטפל בעיוותים הגורמים לאיבוד רקמה שנוצרו באמצעות תהליך המחלה או גורמים אחרים ששינו את מיקום או איכות החניכיים. מטרה זו מושגת באמצעות צמצום “כיסים” של רקמה חולה, חידוש ושחזור חניכיים וחיבורם לרקמת חניכיים על מנת לספק סביבה נוחה יותר להיגיינת פה יומית וטיפול תחזוקה מקצועי.

מה משפיע על מצב החניכיים?

1. גורמים מקומיים כגון – אבנית, פלאק וחיידקים.
  2. תזונה ו/או בעיות במערכת העיכול.
  3. חוסר איזון בכוחות המופעלים על החניכיים ע”י שרירי הלעיסה ומפרק הלסת.
  4. תרופות ומצבים רפואיים.

הגישה הרפואית, בה אנו נוקטים במרכז הרפואי לרפואת שיניים דוגלת בכך שיש תמיד לנסות לבצע תחילה טיפול חניכיים משקם ללא צורך בניתוח חניכיים. גם במצבים קשים מאוד של דלקת חניכיים ומחלות החניכיים, ניתן להגיע לריפוי מאוד משמעותי ואף הפוגה מלאה של המחלה ללא טיפול ניתוחי (במעל ל- 80% מהמקרים). על מנת שטיפול חניכיים משקם יצליח, יש להבין כי טיפול מקומי בחניכיים לא מספיק בפני עצמו.

בהגעתך למרפאתנו, נבחן את כל מה, שקשור לבריאות החניכיים שלך ונבנה לך תכנית טיפול לשיקום בריאות החניכיים ללא ניתוחים. במעל ל- 80% מהמקרים ניתן לטפל ולשקם את בריאות החניכיים ללא ניתוחי חניכיים. לכן, בשלב ראשוני, תמיד מומלץ לבצע תחילה טיפול לשיקום בריאות החניכיים, לבצע בדיקה מחודשת כמספר שבועות לאחר הטיפול ורק לאחר מכן לקבל החלטה מושכלת באם יש צורך בניתוח או שהחניכיים החלימו באופן מלא. כאשר יש צורך בניתוח חניכיים, חשוב מאוד להגיע למצב של שיקום החניכיים עד לרמה הכי טובה שניתן, בהתאם למצב ההתחלתי. לכן, תמיד חשוב להתחיל בטיפול לשיקום בריאות החניכיים.

ניתוחי חניכיים עושים רק ע”י המומחים הטובים ביותר בתחום! במרפאת השיניים שלנו, טיפולי וניתוחי חניכיים מבוצעים ע”י המומחים המנוסים והטובים ביותר בתחום. הצוות שלנו מיומן מאוד באיתור ואבחון הגורמים למחלת החניכיים ובניית תכנית טיפול מקיפה לשיקום בריאות החניכיים מא’ ועד ת’!

יישור שיניים שקוף

ניתן לקבל במרפאתנו טיפול ליישור שיניים, בשימוש בסדים שקופים בלתי נראים. הסדים השקופים מאפשרים למקם בעדינות את השיניים במנח הנכון