לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

טיפולים לשימור חיות השן

בעבר, כאשר החור בשן מגיע לחלק העמוק של השן, פעמים רבות היו מבצעים טיפולי שורש. הגישה החדשנית יותר דוגלת בכך שיש לבצע את מיטב המאמצים לשמר את חיות השן.

מהו טיפול לשימור חיות השן?

ישנם המכנים טיפול זה “כיפוי מוך”, אך לעתים מדובר בטיפול מעט שונה. בטיפול לשימור חיות השן מבצעים טיפול בשורש השן, אך באופן חלקי בלבד. בסיום טיפול זה, השן נותרת עם הרקמות שמעניקות לה חיות (כלי הדם והעצבים). טיפול לשימור חיות השן הינו טיפול בגישה זעיר פולשנית. מטרת הטיפול לשימור חיות השן הינה להאריך את משך החיים של השן בתוך הפה. בספרות המחקרית דווח על כך כי ישנם מעל 93% סיכויי הצלחה של הטיפול ולכן חשוב תחילה תמיד לנסות לבצע טיול לשימור חיות השן, לפני שפונים לבצע טיפול שורש. זוהי הגישה הרווחת במרפאתנו.

על סמך מה מחליטים איזה טיפול נכון לבצע?

על מנת להחליט באיזה מקרים ניתן לבצע טיפול לשימור חיות השן ובאילו כבר יש צורך לבצע טיפול שורש, יש להתייחס למספר דברים: גיל המתרפא (ככל שהגיל צעיר יותר- סיכויי ההצלחה גבוהים יותר), סימפטומים (האם יש כאב? מתי? מה דרגת הכאב? ועוד), תגובה למבדקי חיות בבדיקה הקלינית (בבדיקת השיניים, הרופא יבדוק במספר דרכים את תגובת השן ואת מידת החיות שלה). במידה והבדיקה תקינה ונראה כי השן עדיין ויטאלית (חיה) והדבר היחידי שנראה זה שיש חור עמוק- הגישה במרפאתנו היא כי מוטב תחילה לנסות לבצע טיפול לשימור חיות השן.

במידה ויש צורך בטיפול שורש, אנו מאמינים כי יש לבצע טיפול זה רק ע”י הרופאים המיומנים ביותר בתחום! במרפאתנו ניתן לקבל טיפולי שורש בגישה החדשנית והמתקדמת ביותר, ע”י מכשור, שמאפשר לנקות את תעלות השורש ביעילות מרבית, במטרה להבטיח תוצאות טיפול מצוינות לטווח הארוך.

מהו טיפול שורש?

טיפול שבו מנקים את כלי הדם והעצבים מתוך תעלות השורש ומשאירים את רקמות השן שמסביב. במצב זה השן נותרת כגדם (איבר ללא חיות) בתוך הפה ומשמשת כמו “שתל עצמי” העשוי מהרקמות הטבעיות של הגוף שלנו.

האם תמיד מבצעים מבנה וכתר לאחר טיפול שורש?

בגישה הישנה, היו נוטים לבצע מבנה וכתר בכל שן שבה היו מבצעים טיפול שורש. עם זאת, על פי הגישה בה אנו נוקטים במרכז לרפואת שיניים שלמה, בשיטת ד”ר פסקל מניה ‘רפואת השיניים הביומימטית’- לא מבצעים מבנה וטיפול שורש לכל שן בה בוצע טיפול שורש. יש לשקול את המשך הטיפול לפי מצבה של כל שן ושן. ככלל, על פי הגישה הביומימטית (הדוגלת בשימור מירבי של חומר השן הטבעי) במידה ובסיום טיפול השורש נותרו המבנים החזקים של השן שלמים- אין צורך לבצע מבנה וכתר.

בעבר, נטו לחשוב כי המבנה והכתר מחזקים את השן. כיום, לאחר מאות מחקרים שבוצעו ע”י קבוצת החוקרים בראשות ד”ר פסקל מניה (המלמד את רפואת השיניים הביומימטית) ניתן לראות כי במקרים מסוימים המבנה והכתר יכולים רק להחליש את השן. לכן, חשוב מאוד להגיע למרפאה בה יש צוות מיומן, היודע לבצע את השיקול הנכון, מתי יש צורך ומתי יש להימנע משימוש במבנה וכתר לאחר טיפול שורש.

במרפאתנו, ניתן למצוא צוות מאוד מנוסה ומיומן, שיודע לבנות עבורך, באופן המותאם אישית אליך, את תכנית הטיפול הנכונה מרגע כניסתכם למרפאה ועד לסיום הטיפול.

YouTube player
חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן