לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלבנת שיניים בלייזר

הלבנת שיניים בלייזר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

רופאת שיניים עם ניסיון רב בשיטות מתקדמות ואפקטיביות, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

הלייזר הדנטלי הפך לכלי טכנולוגי אפקטיבי בכל ענף רפואת שיניים והוא מסייע בטיפולי שיניים, חניכיים והליכים כירורגיים שונים. אחד התחומים בהם הוא מחולל שינוי דרמטי הוא בתחום האסתטיקה הדנטלית בדגש על הלבנת שיניים. הלבנת שיניים בלייזר נחשבת להליך טיפולי יעיל במיוחד המשיג תוצאות איכותיות ביותר הן ברמה האסתטית והן ברמת השימור של תוצאות הטיפול. כאן במאמר: ד”ר שרית אברהם, מנהלת מרפאת שיניים דנטלי פרסונלי בירושלים, מסבירה על שימוש בלייזר בהלבנת שיניים ואיך הוא מאפשר למטופלים ליהנות משיניים לבנות יותר למשך תקופה ארוכה יותר.

 

הלבנת שיניים בלייזר לשיניים לבנות יותר לאורך זמן

השימוש בקרני לייזר נפוץ בענפי רפואה רבים המשתמשים באנרגיה הממוקדת להשגת תוצאות אפקטיביות שונות. כאן, בענף הדנטלי, נעשה שימוש ביכולת של קרן הלייזר להחדיר חומרי הלבנה לשכבות עמוקות יותר בשן. תוצאות החדירה של החומר לשכבות פנימיות מתבטאות בשני אופנים:

דרגת הלבנה גבוהה הרבה יותר

ד”ר שרית אברהם מדווחת על תוצאת היישר מתוך הקליניקה. בהתאם לשיטות ההלבנה המסורתיות ביחס לשיטת הטיפול המשלבת לייזר היא רואה הבדל מהותי בגוון ההלבנה: “מטופלים נהנים משיניים בהירות יותר משמעותית לאחר שימוש בלייזר זאת ביחס לשיטות ההלבנה המוכרות וכמובן, לעומת מדבקות ההלבנה לשימוש ביתי”, כך ד”ר שרית מניסיונה רב השנים.

“השימוש בלייזר מפתיע אותנו כל פעם מחדש כשהוא מבהיר את השיניים ברמה גבוהה באמצעות החדרה עמוקה של חומרי הלבנה פעילים ללא שהמטופל יסבול תחושת רגישות בשיניים המאפיינת טיפולי הלבנה כפי שהיו עד היום”, כך ד”ר שרית.

תוצאות מיידיות

לצד הלבנה בהירה וחיוך אסתטי יותר, שילוב קרן הלייזר בטיפולי הלבנה משיג תוצאות מיידיות כבר בטיפול הראשון לעומת טיפולי הלבנה בעבר שאופיינו בתהליך ארוך וממושך.

הלבנה ממוקדת ומדויקת

הלייזר אינו פוגע ברקמות סביב השן ומציע טיפול ממוקד ומדויק מאוד לצורך הלבנה בריאה בשיטה ביולוגית המותאמת למצב חלל הפה של המטופל.

שימור תוצאות הטיפול לאורך זמן

כאשר החומר מוחדר לעומק השן באמצעות הלייזר, תוצאת ההלבנה נשמרות לטווח הארוך. במרפאת ‘דנטלי פרסונלי’ בהנהלת ד”ר אברהם, כל מטופל מקבל ערכה ביתית משלימה לשימור מושלם של תוצאות הטיפול לתקופה ארוכה ככל הניתן.

להלן טבלה המסכמת את יתרונות השימוש בלייזר בתחום הלבנת השיניים:

 

הלבנת שיניים בלייזר הלבנת שיניים בשיטות מסורתיות
תוצאות בולטות במהירות לעיתים כבר בטיפול הראשון צורך במספר טיפולים בנוסף לטיפול ביתי עד להשגת התוצאות
שיניים לבנות ברמה הגבוהה ביותר תוצאות הלבנה פחות מורגשות
טיפול זעיר פולשני ללא כאב ורגישות בשיניים לאחר הטיפול טיפול פולשני הכולל הזרקת חומר לתוך השן ותופעות לוואי של רגישות בשיניים לאחר הטיפול
תוצאות יעילות לטווח הארוך תוצאות בהתאם לסוג הטיפול

 

הלבנת שיניים בלייזר – למי זה מתאים?

חשוב לדעת כי הלבנת שיניים באמצעות קרן לייזר לא מתאימה לכל המטופלים וחשוב להתייעץ עם הרופא המטפל לקראת ביצוע של טיפול הלבנת שיניים בלייזר. להלן קהלי יעד להם מומלץ להימנע או לדחות טיפול שיניים בלייזר:

  • בעלי רגישות בחניכיים או בשיניים העלולים לחוות תחושת חוסר נוחות משמעותית במהלך הטיפול ו/או לאחריו.
  • נשים בהריון או מניקות נדרשות לדחות את הטיפול לאחר הלידה/תקופה ההנקה.
  • ילדים ובני נוער – מומלץ לדחות את הטיפול לאחר תקופת ההתבגרות בה חלה התייצבות בתהליך התפתחות השיניים ונעצרים השינויים המאפיינים את הגילאים המוקדמים.
  • אנשים הזקוקים לטיפולי שיניים – בעלי עששת או מחלת חניכיים הזקוקים לטיפולי שיקום נדרשים לתהליך הכנה לפני שיוכלו לבצע הלבנת שיניים בלייזר.

במרפאת דנטלי פרסונלי כל מטופל עובר בדיקת אבחנה מעמיקה לצורך ההערכה האם הוא מתאים לטיפול, רק במידה והוא הוגדר כמי שיכול לעבור טיפול הלבנה תיבנה עבורו תוכנית טיפול מקצועית.

 

איך מתבצעת הלבנת שיניים בשילוב לייזר?

הלבנת שיניים משתמשת בלייזר מסוג דיודה הכולל ראש ייעודי לטיפול זה המותקן על פייבר לייזר. פרוצדורת השימוש כוללת הנחת ג’ל מי חמצן בריכוז 38% על משטח השן.

במהלך הטיפול אנרגיית קרן הלייזר המועברת לשן תיספג בחלקיקי הג’ל שיאקטבו את מי החמצן ויזרזו את תהליך הבהרת השן. לאחר ההבהרה יבצע רופא השיניים שימוש בקיט ייעודי לצורך מניעת רגישות לאחר הטיפול.

 

איך לשמר תוצאות הלבנת שיניים בלייזר בצורה מיטבית?

הלבנת שיניים במרפאת דנטלי פרסונלי כוללת הדרכה של המטופל ומתן ערכת שימור לשימוש ביתי. יחד עם איכות ההחדרה של הלייזר, תוצאות הטיפול תישמרנה לאורך זמן ותאפשרנה למטופל ליהנות משיניים לבנות יפהפיות וחיוך מקסים.

נוסף על הטיפול הרפואי, ד”ר שרית אברהם מקפידה על הדרכה למניעת כתמים והסרת רובד חיידקי הגורם להתכהות השיניים. לפי דבריה, מומלץ להימנע או להפחית צריכה קבועה של מאכלים ומשקאות מכתימים ומהרגלים שונים המאיצים את התכהות השן כמו: שתיית משקאות אלכוהוליים, עישון, צריכת קפה תה וירקות ופירות בגוון כהה. בנוסף, מומלץ להשתמש במשחת שיניים הכולל רכיב פעיל של הלבנה ולהגביל את השימוש במוצרי טבק. ד”ר שרית גם מזכירה כי נוסף על התועלות השונות בשתיית מים, מומלץ מאוד להרבות בשתייה של מים לאחר טיפול הלבנה כדי לגרום לשימור הבהירות בשיניים.

YouTube player

 

הלבנת שיניים בלייזר – נתונים שחשוב לכם לדעת

  • ממוצע ההבהרה בשימוש בלייזר בטיפולי הלבנת שיניים הוא 8 דרגות פחות מצבע השן המקורי, כאשר ב-75% מהמטופלים נצפתה הבהרה של עד 10 דרגות מהגוון הבסיסי של השן.
  • רוב המטופלים אינם חשים ברגישות פוסט אופרטיבית לאחר הלבנת שיניים בלייזר דיודה.
  • ניתן לחזור על הטיפול מדי תקופה ללא חשש מנזק בזגוגית השן כמו שמצוי בשיטות הלבנה אחרות.
  • לעומת הלבנה ביתית החושפת את זגוגית השן לחומר הלבנה ועלולה לגרום לנזק במינרל השן, הלבנה בלייזר בטוחה לחלוטין לשימוש.

 

הלבנת שיניים בלייזר עושים רק אצל המומחים!

הלבנת שיניים בלייזר חשוב לבצע רק במרפאת מומחים מתקדמת על מנת לשמור על בריאותכם ולמנוע נזקים לציפוי השן ולחומר השן. מרפאת דנטלי פרסונלי – מרפאת שיניים בירושלים, מתמחה בשימוש בלייזר במגוון טיפולי שיניים כולל השתלות שיניים ובעלת ניסיון רב בטיפולי לייזר בתחום הלבנת השיניים. לקביעת תור לפגישת ייעוץ חייגו עכשיו: 077-997-4460

הלבנת שיניים בלייזר
הלבנת שיניים בלייזר

שאלות נפוצות בנושא הלבנת שיניים

תוצאות הלבנת שיניים בלייזר יכולות להישמר לתקופה של מספר שנים בהתאם להרגלי תזונה מומלצים והיגיינת פה שוטפת לצד תחזוקה ביתית עקבית.

הטיפול עצמו אינו כרוך בכאב, לאחר הטיפול תיתכן רגישות קלה בשיניים האמורה לחלוף תוך מספר שעות עד 48 שעות מזמן הטיפול.

מטופלי מרפאת דנטלי פרסונלי מקבלים ערכת הלבנה ביתית לשימור מקסימלי של תוצאות ההלבנה לאורך זמן.

רבים מהמטופלים מדווחים על תוצאות הלבנה ניכרות כבר לאחר טיפול בודד.

בהחלט, טיפול הלבנת שיניים בלייזר מחדיר את החומר בצורה לא פולשנית לתוך השן ואינו פוגע בזגוגית השן או מסיר את חומר השן. עם זאת מומלץ להתייעץ עם הרופא בהתאם להגבלות שונות של גיל/הריון/הנקה וכדומה.

חזרה לחלק מסוים במאמר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

פורסם כתבה על ד"ר שרית בכיפה
פורסם בכיפה

תרופות סבתא שונות יכולות להביא אתכם למקום שיהיה מושלם מבחינתכם בטיפול בדלקות חניכיים הכאבים יהפכו להיות כאבים סבילים

קרא עוד »
כתר חרסינה
כתר חרסינה

לחרסינה יש תדמית שברירית ועדינה. אנחנו שותים בזהירות תה בספל חרסינה פרחוני או אוכלים עוגה בצלחת חרסינה שעוברת בירושה מדור

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן