לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

הכן את גופך לטיפולי חניכיים

דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

תהליך הכנה לטיפולי חניכיים

לא מעט אנשים עוברים טיפולי חניכיים לא אפקטיביים שמובילים להחמרה של הבעיה במקום לפתרונה. כאן תקבלו מידע שיסייע לכם להגיע מוכנים יותר לקראת טיפולי החניכיים ולהגיע לתוצאות אפקטיביות, לשקט הנפשי שלכם.

אנשים רבים סובלים מבעיות חניכיים. רוב מהאנשים יסבלו מתסמינים בולטים של הבעיה- דימום בעת צחצוח או אכילה, ריח רע מהפה, נסיגת חניכיים, תזוזה והתעקמות של שיניים ועוד. עם זאת, תתפלאו, אך ישנם הרבה מאוד אנשים שיכולים לחיות עם בעיות חניכיים קשות בלי להיות מודעים אליהן בכלל, לכן חשוב תמיד להגיע לבדיקות מסודרות גם אם לא בהכרח מודעים לבעיה או שמפריע לכם משהו. 

ברגע שמבינים שיש בעיית חניכיים, לרוב כחלק ממהלך טיפול רגיל, יציעו להם להתחיל בהקצעות שורשים. במידה והקצעת השורשים לא תצליח, הם יופנו לניתוח חניכיים.

רגע, לא להיבהל- ניתוח חניכיים הוא הרבה פחות מפחיד ממה שהוא נשמע, אבל- חשוב שתדעו שהרבה פעמים ניתן להימנע ממנו ולחזק את החניכיים באופן אפקטיבי יותר.

יש אנשים שאחרי טיפולי הקצעת שורשים יגיעו להטבה משמעותית במצבם ויצליחו להיפטר מהמחלה. לעומתם, אנשים מסוימים הנמצאים בקבוצת סיכון להחמרה עקב הטיפול. לכן, לא הכרחי שאם הקצעת השורשים לא עבדה אצלכם, הדבר הבא הוא שתצטרכו לעבור ניתוח חניכיים. פעמים רבות ניתן להימנע מכך ע”י מהלך רפואי אפקטיבי יותר.

בנוסף, המידע שכאן יסייע לכם להכין את החניכיים גם לקראת ניתוח, במידה ובסוף לא היה ניתן להימנע ממנו.

אם כך, למה טיפולי הקצעת שורשים או טיפולי חניכיים בכלל יכולים להיגמר ממש לא טוב אצל אנשים מסוימים?

זאת מכיוון שאנשים אלו עם רקע בריאותי מסוים (גם אם הם לא חולים ), שמונע מהם להגיע לריפוי רקמתי מעמיק בתגובה לטיפול הקונוונציונלי.

באנשים אלו בד”כ תהיה בעיה של זרימת דם טובה ומספיקה לאזור החניכיים. חוסר זרימה של דם לאזור החניכיים, יגרום לכך שלרקמת החניכיים לא תהיה יכולת לעבור ריפוי ולכן במקרים אלו נראה החמרה במצב עקב הטיפול ולא הטבה, כפי שהיינו רוצים. מה יכול לגרום לחוסר זרימת דם טובה לחניכיים?

  1. עישון (מעל 4 סיגריות ביום זה כבר גורם סיכון משמעותי, לפעמים מספיק גם סיגריה אחת ביום, תלוי בגורמים נוספים)
  2. סכרת או נטייה לסכרת
  3. אנמיה
  4. בעיה בקרישת הדם
  5. בעיות בתפקודי כבד
  6. נטילת תרופות ללחץ דם
  7. חסרים תזונתיים 
  8. ועוד

לעתים, אנשים כלל לא מודעים לכך שיש להם את הרקע הבריאותי הזה עד שהם מגיעים למרפאת השיניים ומקבלים הפניה לבדיקות דם מרופא השיניים, כחלק מתהליך איסוף הנתונים לפני החלטה על המהלך הטיפולי הנכון יותר לחניכיים.

במידה ונמצאת עם גורם סיכון לבעיה בריפוי החניכיים, יהיה מוטב לא לבצע טיפול בחניכיים עצמם בשלב ראשוני כי אם לבצע תחילה תהליך הכנה מקדים לטיפול.

יתרונות תהליך הכנה מקדים לטיפולי חניכיים

  • פעמים רבות יאפשר שיקום בריאות החניכיים ללא ניתוח
  • טוב למקרים קלים עד קשים מאוד
  • מניעת היווצרות נסיגת או דלקת חניכיים
  • מניעת ריח רע מהפה
  • מניעת עקירות שיניים
  • במידת הצורך, יוביל לרקמה חזקה יותר ותוצאות טובות יותר של ניתוחי חניכיים
  • הכנה ראשונית ממוקדת ואפקטיבית של העצם והחניכיים לקראת השתלות שיניים

מה עושים בהכנה לטיפול חניכיים

בתהליך הכנה לטיפול חניכיים יש ארבעה שלבים מרכזיים:

    1. התאמת סדי אינפילטרציה לחיזוק החניכיים
    2. צחצוח עם פורמולה צמחית, המכילה שמנים אתריים המחזקים את החניכיים, מגבירים זרימת דם ומאזנים את הפעילות החיידקית בכיסי החניכיים
    3. שימוש במספר שטיפות פה שונות, במטרה לטפל בסוגי חיידקים שונים, המשתתפים בתהליך של מחלת החניכיים
    4. המלצה על תוספי תזונה, חיוניים, אשר יספקו אבני בניין חיוניות, ישפרו זרימת דם, יפחיתו תהליכים דלקתיים וישפרו באופן משמעותי את תהליך הריפוי הרקמתי

תהליך הכנה לקראת טיפול חניכיים יכול לקחת בין שבוע עד שלושה חודשים, כתלות בחומרת המצב שאותר בבדיקה.

מיותר לציין, כי חלק מתהליך ההכנה הינו שיפור משמעותי ביותר של מיומנויות הצחצוח והפחתה בעומס החיידקים בפה.

רוב האנשים כלל אינם יודעים לצחצח ולנקות את הפה שלהם באופן אפקטיבי מספיק מחיידקים ופעולה זו הינה חלק משמעותי מאוד בתהליך. 

את כל המידע לגבי תהליך ההכנה של הגוף והחניכיים לקראת טיפולי חניכיים הנגשנו עבורכם בקורס אונליין, בו תוכלו לצפות מכל מקום וללמוד מהם הכלים החיוניים עבורכם כחלק מתהליך ההכנה לקראת טיפולי חניכיים בקישור כאן

יש לך שאלה אישית בנושא בעיות החניכיים? לקבלת תשובה השאר פרטים בטופס

במידה ויש לך תמונות (רגילות או רנטגן) של השיניים צרף בקישור כאן למטה:
חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן