לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

השתלת עצם ביולוגית

דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

השתלת עצם ביולוגית מתבצעת כאשר רקמת העצם חסרה ואין אפשרות לבצע השתלת שן במקום. בשיטה הביולוגית השתלת עצם לא נעשית כפעולה נקודתית אלא מתבצעת מתוך שאיפה לריפוי רקמתי מעמיק. השתלת עצם ביולוגית מושתתת על אבחון מדויק, תכנון נכון והתייחסות לתגובה הביולוגית של הגוף תוך מניעת תגובה טראומטית ועידוד קליטה מיטבית של העצם באזור חלל הפה. מהי השתלת עצם וכיצד היא מתבצעת באופן מקצועי? תשובות ומידע נוסף בפנים.

 

מהי השתלת עצם ביולוגית?

כדי לבצע השתלת שן איכותית, חיוני לספק לשן המושתלת עצם היקפית בנפח מספק. עצם זו תתמוך בשן, תייצב אותה ותספק לה מצע מיטבי לקליטה אופטימלית. כאשר יש חוסר בעצם ואין מספיק נפח כדי לתת תמיכה לשן, יש צורך לבצע השתלת עצם. השתלת עצם ביולוגית היא הליך כירורגי הכולל תוכנית מסודרת לקליטה נכונה של העצם מצד הגוף כדי לסייע בהחלמה מהירה ובשיתוף פעולה של הרקמות עם השתל ללא התנגדות או דחייה של הגוף. למעשה, השתלת עצם נכונה מתחילה שלב אחד קודם בביצוע עקירת שן באופן ביולוגי ושמירה אופטימלית על נפח העצם לאורך כל התהליך.

 

השיטות בהשתלת עצם ביולוגית

לדברי ד”ר שרית אברהם, מנהלת מרפאת השיניים דנטלי פרסונלי, קיימות שיטות שונות בהשתלת עצם:

טיפול PRF לעידוד תהליכי ריפוי מהירים

PRF הוא קריש דם המכיל פקטורים מסוימים באופן מרוכז ותפקידו לעודד תהליכי ריפוי בצורה מהירה. מדובר בחומר אנטי בקטריאלי המונע דימום וברבים מהמקרים גם מפחית כאב לאחר הטיפול. PRF מיוצר באמצעות נטילת דם מהמטופל והעברתו במכשיר צנטריפוגה בתנאי מעבדה. טיפול PRF יעיל במקרים בהם קיימת עצם היקפית במידה מספקת. במידה וקיים חסר בעצם, יהיה צורך להשתמש במשתית.

משתית וחיוניותה בהשתלת עצם ביולוגית

שיטה זו משתמשת בקולגן כמשתית המעודדת בנייה של עצם בחלל הפה. דרך זו יעילה כאשר מסיבות שונות העצם אינה יכולה לתמוך בשתל ונדרש לעבותה בצורה ביולוגית.

תחליפי עצם

קיימים 3 סוגים של תחליפי עצם:

  1. תחליף ממקור חיה
  2. תחליף ממקור אדם
  3. תחליף ממקור עצמי.

תחליף עצם שנלקח ממקור העצמי נקלט בצורה הטובה ביותר ומשיג את התגובה הביולוגית הנמוכה ביותר מצד הגוף.

 

תחליף ממקור עצמי – תחליף העצם האופטימלי לביצוע השתלת שיניים

מכיוון שהגוף מגיב במינימום התנגדות לתחליף עצם ממקור עצמי, מקובל לבצע השתלת עצם ממקור עצמי ככל שזה אפשרי.

לא מה שחשבתם: השתלת עצם ממקור עצמי נכון ל-2024

בעבר – השתלת עצם בהליך כירורגי מורכב

בשנים עברו על מנת להשיג עצם ממקור עצמי, נלקחה רקמת עצם ממקומות שונים בגוף: מזווית הלסת, מהסנטר או מאזור האגן מה שלעיתים היה כרוך אף בהרדמה כללית. מובן שההתאוששות מתהליך כזה היא ארוכה וממושכת.

כיום – תהליך השתלת עצם ממקור עצמי בשיטה המתקדמת

כיום, ד”ר שרית אברהם מציגה שיטות מתקדמות לשימוש במקור עצמי שמשיגות תוצאות דומות ללא הליכים כירורגיים מורכבים. בשיטה החדשנית נלקחת השן שנעקרה (ובלבד שלא עברה טיפול שורש) ועוברת ניקוי יסודי. בשלב הבא היא נטחנת במטחנה ייעודית, מצופה ועוברת תהליכים מעבדתיים שונים כאשר לאחר מכן ניתן להשתילה כעצם ממקור עצמי להשגת תוצאה מיטבית.

 

ממברנה – מהי ואיך היא מסייעת בקליטה מיטבית של השתל?

במקרים בהם חסר חלק ניכר בעצם, ד”ר שרית אברהם ממליצה על השתלת ממברנה – מעין קרום המהווה מחסום בין העצם לחניכיים ומייצר תמיכה מיטבית לשן המושתלת.

ממברנת מגנזיום – הפיתוח החדשני של חברת בוטיס

מרפאת דנטלי פרסונלי מעודכנת בכל החידושים הטכנולוגיים ופועלת לפי חזית המחקר הדנטלי מה שמתבטא בתחום זה בשימוש בממברנת מגנזיום תוצרת חברת בוטיס המהווה – הפיתוח האחרון בתחום השתלות העצם. ממברנת מגנזיום משיגה אפקט משולב:

  • ברמה הביולוגית – מסייעת בהשתחלפות ובניה של העצם.
  • ברמה המכנית – מעניקה יציבות גבוהה יותר ותמיכה מיטבית בשתל.
  • ספיגה מקסימלית – הממברנה נספגת לחלוטין בחלל הפה מה שמייתר פעולה כירורגית חוזרת להוצאת הממברנה בשלב מאוחר יותר.

 

החשיבות בביצוע עקירת שן כהכנה להשתלת שיניים

השתלת עצם ביולוגית מניעתית רואה בעקירת שיניים חלק אינטגרלי מתכנון ארוך טווח של השתלת שיניים איכותית. עקירת שן היא הליך שנועד לסלק שן פגומה או שן העלולה להזיק לרקמות אחרות בתהליך הבקיעה שלה או בתהליך עששתי. חשוב מאוד לבצע עקירת שן בצורה מקיפה ויסודית הכוללת ניקוי רקמות מעמיק כך שלא תישאר במקום רקמה גרנולרית. ניקוי הרקמות החולות באזור העקירה יעודד צמיחת תאי עצם וחניכים חדשים ובריאים ללא פגיעה בנפח העצם.

מעניין אתכם לדעת עוד? כאן תוכלו לקרוא מידע נוסף על עקירת שיניים ביולוגית.

ההבדלים בין השתלת שיניים רגילה להשתלת שינים הכוללת השתלת עצם ביולוגית

רבים מתהליכי השתלת שיניים נכשלים בעקבות אבחון שגוי, תכנון לקוי וחוסר ניסיון בהשתלות עצם. השתלת עצם היא הליך כירורגי מורכב הדורש מיומנות רבה ומצריך ביצוע מדויק לפי תוכנית מקדימה. חשוב לבדוק שקיימת עצם היקפית לתמיכה בשתל טרם ההשתלה. אם אין מספיק נפח עצם, אין סיבה שהשתל ייקלט כיאות.

נוסף לבדיקה של נפח עצם חשוב לבדוק היטב את מצבו הבריאותי של המטופל ולבחון דרכי פעולה שיתאימו למצב הגופני של המושתל וסייעו לתגובה ביולוגית מינימלית ולהחלמה מהירה של האזור.

 

דנטלי פרסונלי – המרכז המתקדם בארץ לביצוע השתלות עצם ביולוגיות

דנטלי פרסונלי – מרפאת שיניים בירושלים, נחשבת למובילה בתחום הרפואה הביולוגית ומציעה רפואת שיניים התאמה אישית לכל מטופל. ד”ר שרית אברהם מנהלת המרפאה רואה ברפואת שיניים פרסונלית שירות חיוני ויחד עם צוות של מומחים בתחום הדנטלי מובילה מקצוענות ואיכות ברפואת שיניים וכירורגיית פה ולסת. לקראת השתלת שיניים? צרו קשר עכשיו עם המרפאה והבטיחו טיפול יסודי ואיכותי להשתלת שיניים במינימום כאב והצלחה מקסימלית.

השתלת עצם ביולוגית

שאלות נפוצות בנושא השתלות שיניים

השתלת עצם ביולוגית היא תחום העוסק בעיבוי עצם כבסיס לקליטת שתל שן. השתלת עצם ניתן לבצע בשיטות שונות המותאמות למטופל לפי מצב העצם בחלל הפה. השתלת עצם מתבצעת במטרה לעודד צמיחה של תאי עצם ליצירת היקף עצם מספק לתמיכה בשתל. השתלת עצם ביולוגית רואה ערך רב בתהליך נכון ומותאם אישית למצב הבריאותי של המטופל ואינה מתמקדת רק בפעולת השתלה נקודתית.

השתלה ממקור עצמי ידועה כאיכותית ונקלטת בצורה טובה יותר על ידי הגוף. במרפאת ‘דנטלי פרסונלי’ משתמשים בשיטה מתקדמת מאוד לביצוע השתלת עצם ממקור עצמי: הפעולה כוללת טחינה ועיבוד של השן הקיימת כתחליף עצם יעיל תוך ביטול פעולה כירורגית מורכבת והליכי החלמה ממושכים.

קיימות מספר שיטות אופטימליות על פי ד”ר שרית אברהם כאשר התאמתן תתבצע על פי כמות החסר בעצם המטופל:

  • טיפול PRF – יצירת קריש דם והשתלתו לעידוד ייצור תאי עצם חדשים.
  • שימוש במשתית עשירה בקולגן
  • שימוש בתחליף עצם ממקור עצמי
  • שימוש בממברנת מגנזיום

במרפאת דנטלי פרסונלי ושים שימוש בממברנת מגנזיום אותה פיתחה חברת בוטיס. ממברנה זו מהווה מבנה תמיכה דנטלי לשתל ומספקת יציבות מירבית לשן. ממברנת מגנזיום משיגה תוצאות מעולות הן בפן המכני והן בפן הביולוגי ונספגת היטב בגוף כך שלא נדרש לבצע פעולה כירורגית כדי להוציאה לאחר סיום תהליך ההשתלה בהצלחה.

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

מחלת חניכיים

כאן תהיה לך אפשרות למצוא הסבר מלא על מהי מחלת חניכיים וכיצד ניתן להתאים את הטיפול באופן המותאם באופן אישי

קרא עוד »
סתימה בשן - אילוסטרציה
סתימה (שחזור שן)

סתימה נמנית בין טיפולי השיניים הנפוצים ביותר בייחוד בקרב ילדים ובני נוער. שמו המקצועי של הטיפול הוא “שחזור שן” והוא

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן