לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

מהי עקירת שיניים ביולוגית וכיצד היא יכולה להשפיע על הבריאות שלכם?

דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

כיום, הגישה המתקדמת בעולם הדנטלי מעודדת הסתכלות רחבת היקף ומודעת לקשר הישיר שבין תהליכים בחלל הפה לבריאות הגוף הכללית. עקירת שן ביולוגית מבוססת עקרונות אלו ונועדה 

לעודד תהליכי ריפוי מהירים, למנוע זיהומים ודלקות ולהשיג תוצאה אופטימלית שתהווה בסיס איתן בהמשך לקליטת שתל. עוד על עקירת שיניים ביולוגית וחיוניותה – כאן בהמשך.

 

מהי עקירת שיניים ביולוגית?

עקירת שיניים ביולוגית היא הליך דנטלי מתקדם בו רופא השיניים אינו פועל באופן נקודתי לסילוק השן, אלא מתייחס להיבטים הביולוגיים השונים הקשורים בעקירת שן: מצב הרקמות הסובבות את השן, מצבו הבריאותי הכללי של המטופל והכנה לקראת טיפולי שיניים עתידיים בחלל הפה. עקירת שיניים ביולוגית לא ממוקדת ב”כאן ועכשיו” אלא מסתכלת על חלל הפה בצורה מעמיקה ונרחבת וכן מסתכלת קדימה לצורך הכנת תשתית לטיפולים עתידיים להם יידרש המטופל.

 

מהם הסיכונים בעקירת שן נקודתית ללא התחשבות ברקמות הסובבות את השן?

עקירת שן פשוטה כוללת את סילוק השן בלבד ללא התחשבות ברקמות סביב השן וללא ניקוי יסודי של המכתשית. פעולה חסרה זו מותירה באזור המכתשית איים דלקתיים המכונים בשפה המקצועית: רקמות גרנולריות. במצב האופטימלי: הגוף מתמודד היטב עם הרקמה הגרנולרית ואין השפעות שליליות על העצם.

אולם, לעיתים רבות, רקמה חולה מתחת לפני השטח גורמת להתפתחות של זיהומים ודלקות, התפתחות ציסטות ובעיות שונות בעצם המצריכות פתיחה מחודשת של החניכיים וביצוע פעולה כירורגית מורכבת. להלן בעיות נפוצות הנגרמות מביצוע עקירה שן רגילה בתהליך בלתי מעמיק:

  • נפיחות וכאב באזור העקירה
  • ציסטות ונגעים בעצם הלסת
  • ריפוי חלקי של עצם הלסת והחניכיים
  • תגובה דלקתית ונסיגת חניכיים בשיניים הסמוכות לאזור העקירה
  • הידלדלות עצם משמעותית שתגרום לקושי בביצוע השתלת שיניים בהמשך

חשוב להבין כי כאשר נותרות רקמות חולות באזור, הגוף ממשיך לתקוף אותן מה שעלול להוביל בהמשך לספיגה של העצם במקום, במקום לעודד בניית עצם בתהליך בריא.

בביצוע עקירת שיניים ביולוגית ניתן למנוע סיבוכים אלו מראש: עקירה מקצועית תכלול מלבד הסרה של השן גם ניקוי יסודי של אזור העצם והסרה מושלמת של הרקמות החולות באזור כדי לאפשר לרקמת העצם והחניכיים להיבנות היטב.

 

עקירת שיניים ביולוגית מקצועית – הדגשים החיוניים לתהליך

עקירת שיניים ביולוגית מתמקדת בביצוע התהליך באופן יסודי, מקצועי ומעמיק. רופא שיניים בשיטה ביולוגית יפעל בזהירות רבה כדי למנוע פגיעה במבנים אנטומיים. בעקירת שן בלסת התחתונה יש לפעול בזהירות רבה שכן השיניים קרובות מאוד לתעלה בה עובר העצב המנדיבולרי האחראי לעיצבוב השיניים התחתונות. ביחס ללסת העליונה חייב הרופא לנהוג משנה זהירות על מנת שלא לפרוץ את הסינוס.

 

עקירת שיניים ביולוגית כתהליך הכנה להשתלת שיניים

כדי שהשתלת שן תתבצע באופן מיטבי, חיוני לספק לה עצם היקפית בנפח מספק. עצם חזקה תוכל לקלוט את השתל בצורה יציבה ובריאה למשך שנים ארוכות. לעומת זאת, כאשר העצם חסרה או אינה חזקה מספיק כדי לקלוט את השתל, ההשתלה עתידה להיכשל והמטופל יסבול מאובדן עצם וסיבוכים נוספים.

עקירת שיניים ביולוגית שנעשית בצורה מקצועית וכוללת ניקוי יסודי של רקמת העצם מסייעת בשמירה על נפח העצם ומניחה יסודות לתהליך השתלת עצם איכותי.

 

שמירה על קיר העצם ופיצול שורשים כהכנה עתידית לשתל

כאשר השן הספציפית היא בעלת מספר שורשים חשוב לשקול פעולה הכוללת פיצול שורשים למספר חלקים והוצאתם בצורה נפרדת על מנת למנוע גרימת נזקים לקיר העצם. קיר העצם הוא בעצם מבנה התומך ביציבות השן, שמירה על המבנה תועיל לקליטה מיטבית של שתל בהמשך.

 

מה ההבדלים בין עקירת שן רגילה לעקירת שן בינה?

עקירת שן רגילה לרוב תכלול שיחזור של השן החסרה, לעומת זאת בעקירת שן בינה לא נדרש שחזור של השן ולעיתים היא תתבצע כאקט מניעתי כאשר השן לא בקעה באופן מלא והיא עלולה לגרור תגובה דלקתית.

 

ביו-סימולציה בלייזר – העתיד בתחום עקירות השיניים כבר כאן

מרפאת דנטלי-פרסונלי בניהולה של ד”ר שרית אברהם פועלת בהתאם לגישה הביולוגית ומציע רפואת שיניים מותאמת אישית. המרפאה פועלת בהתאם לחזית המחקר הדנטלי ומשתמשת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי לייצר תגובה ביולוגית מינימלית, להפחית כאב ולמנוע סיבוכים רפואיים.

המרפאה עושה שימוש במכשור לייזר חדשני המחטא ומנקה בצורה מעמיקה רקמות עצם חולות וכן מבצע ביו סימולציה ליצירת תהליכים ביולוגיים מעודדי צמיחה מחודשת של רקמות בריאות.

 

לסיכום

עקירת שן ביולוגית היא תהליך דנטלי מתקדם הכולל ניקוי וחיטוי מעמיק של רקמות מזוהמות במכתשית השן. טיפול בשיטה זו מונע מגוון בעיות רפואיות ומהווה תשתית אופטימלית לביצוע השתלת שן בהמשך בקליטה מיטבית. מרפאת דנטלי-פרסונלי – מרפאת שיניים בירושלים של ד”ר שרית אברהם, נוקטת בשיטה הביולוגית לביצוע מגוון טיפולים דנטליים ובתוכן עקירות שיניים והשתלות שיניים ומשתמשת במכשור דנטלי בטכנולוגיות מתקדמות לשיפור התהליך הטיפולי, הפחתת רמת הכאב והאצת תהליך ההחלמה. לקראת עקירת שן? לקביעת פגישת ייעוץ עם ד”ר שרית אברהם צרו קשר עכשיו: 077-997-4460.

מהי עקירת שיניים ביולוגית וכיצד היא יכולה להשפיע על הבריאות שלכם?

שאלות נפוצות בנושא השתלות שיניים

עקירת שיניים רגילה עוסקת בפעולה נקודתית של הסרת גוף השן מרקמת העצם. לעומתה, עקירת שיניים ביולוגית תכלול ניקוי מעמיק של האזור סביב השן במטרה לנקות רקמות מזוהמות ובכך למנוע התפתחות דלקות, מחלות חניכיים, ציסטות, נגעים ונסיגת עצם.

עקירת שן בצורה מקצועית הכוללת ניקוי מעמיק ויסודי של רקמות סביב השן שומרת על עצם השן ומונעת חוסר בעצם. ברבים מהמקרים עקירת שן היא למעשה תהליך הכנה חשוב מאוד לקראת השתלת שן באזור העקירה. מכיוון שכדי ששתל ייקלט היטב, חובה לשתול אותו בסביבת עצם בעלת נפח מספק, שמירה על מעטפת היקפית של עצם בריאה בתהליך העקירה תספק מצע אופטימלי להשתלת שיניים עתידית.

בעקירת שן בצורה נקודתית נותרים איים דלקתיים בתוך העצם. לעיתים, הרקמה הגרנולרית נותרת שקטה או שהגוף מתמודד עם הדלקת ומצליח למגר אותה. אולם, ברבים מהמקרים, הדלקת מתפשטת לחלקים נוספים בעצם והגוף תוקף את האזור מה שעשוי להוביל לספיגת העצם, להתפתחות של ציסטות ונגעים בחניכיים ובעצם וכן לנסיגת עצם העלולה לגרום לאובדן שיניים נוספות. עקירת שן באופן ביולוגי מעמיק תתמקד בניקוי מושלם של אזור המכתשית ובעידוד צמיחת תאי עצם חדשים גם כבסיס להשתלת שיניים מוצלחת בהמשך.

מכשיר לייזר מעודד תהליכים ביולוגיים, מנקה ברמה מעמיקה רקמות עצם וחניכיים מזוהמות סביב השן ומחטא את האזור בצורה יסודית. בנוסף, הוא מעודד תאי עצם ותאי רמות חניכיים לבניה מחודשת ובכך משפר ומאיץ את תהליך ההחלמה. 

במקרה בן השן כוללת מספר שורשים, ד”ר שרית אברהם ממליצה לשקול תהליך הכולל את פיצול שורשי השן והוצאתם במספר שלבים על מנת שלא לפגוע בעצם. הליך זה הוא אמנם רב שלבי וארוך יותר, אך בטווח הארוך הוא שומר על הרקמות סביב השן ומהווה תהליך מקדים להשתלת שן קצרה ואיכותית יותר.

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן