לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

ריח רע מהפה – ממה זה נגרם ואיך מעלימים אותו אחת ולתמיד!

ריח רע מהפה הינה תופעה חברתית קשה מאוד לסובלים ממנה. אנשים הסובלים מריח רע מהפה בד”כ ידווחו על קושי בעמידה מול קהל, ביישנות והיבדלות חברתית שמעיקה מאוד על חייהם. אנשים עם ריח רע מהפה, מדווחים על כך שקשה להם לשוחח עם אנשים אחרים בלי שיתרחקו מהם, יש להם קושי במציאת בן/בת זוג ובכלל – קושי ביצירת קשרים עם הסביבה (יש המדווחים שאפילו לשאול, שאלה סתמית, מישהו ברחוב קשה להם בגלל שבד”כ אנשים מעקמים את האף כשהם מתחילים לדבר). בכתבה זו תקבלו את המידע המקיף והשלם לאבחון וטיפול בריח רע מהפה.

 

אז ממה נובע הריח הרע מהפה ואיך מטפלים?

הרגלים לא טובים

עישון, שתייה חריפה ואכילת מזונות חומציים יכולים לגרום למצב של ריח רע מהפה. הפסקתם יכולה לגרום להטבה משמעותית ביותר.

חיידקים מהפה והלשון

רבים אינם מודעים לכך שצריך לנקות את הלשון, הלשון אוגרת על גביה הרבה מאוד חיידקים, שכחלק מפעילותם הם מפיצים ריח רע. ניקוי הלשון הוא חשוב ביותר על מנת להפחית את הריחות הלא נעימים.

ריח רע מהפה

ליחות שהצטברו באף והסינוסים

יש אנשים עם נטייה מוגברת להצטברות של ליחה באף והסינוסים. על גבי הליחה הזו חיידקים מצטברים וגורמים לריח רע. לכן, מוטב להקפיד לנקות את האף והסינוסים על ידי כלי מיוחד הנקרא נטי פוט עם תמיסת מי מלח.

חיידקי הגרון

שמקרים מסוימים, לאנשים ישנה נטייה להצטברות גבוהה של אבנית על השקדים של הגרון. באותו אופן שבו מצטברת אבנית על השיניים, היא יכולה להיווצר בכל מקום אחר בגוף, כולל על השקדים של הגרון. על גבי אבנית זו מצטברים חיידקים ויכולים לגרום לריח רע מהפה, שבעצם מגיע ממעמקי הגרון. ניתן לטפל בכך ע”י גרגור תמידי במי מלח ו/או ע”י שטיפת שקדים אצל רופא אף אוזן גרון (תלוי בכמות המשקעים שהצטברו).

ריחות ממערכת העיכול

הידעתם? מעל ל- 40% מהאנשים באוכלוסייה המערבית סובלים מתופעה הנקראת רפלוקס.

מה זה רפלוקס? זו בעיה שבה חומצה עולה מן הקיבה אל הגרון והפה (במקום להישאר רק בתוך הקיבה). הדבר שעוד יותר מפתיע הוא הידיעה כי מעל ל- 50% מהאנשים שסובלים מרפלוקס בכלל לא מרגישים את זה ולא יכאב להם ואחד הסימנים הראשונים לכך שיש להם רפלוקס הוא ריח רע מהפה. טיפול ברפלוקס יכול לסייע רבות להפחתה בריח הרע מהפה. בנוסף, לאנשים הסובלים מרפלוקס יהיה שילוב בין ריח רע מהפה לבין מצב שבו יש להם כל הזמן בעיות חוזרות ונשנות של הפה- הרגה חורים, מחלות חניכיים קשות ועוד. לכן, בדיקה אצל רופא שיניים, המיומן באבחון ראשוני של רפלוקס, יכולה לפתור לכם את התעלומה הזו אחת ולתמיד.

מחלות חניכיים

חיידקי החניכיים יכולים להיות ריחניים באופן מיוחד. ישנם חיידקים מסוימים, שכאשר הם מצטברים על החניכיים הם יוצרים ריח פה ממש נוראי. לכן, אם אתם סובלים מריח רע מהפה התחנה הראשונה שלכם צריכה להיות אצל רופא השיניים, שכן ריח רע (עם או בלי דימום מהחניכיים) יכול להיות הסמן הראשון לכך שיש אצלכם בפה חיידקים מסוכנים, שמעבר לריח הנוראי שהם גורמים הם גם נורא מסוכנים לחניכיים (ולבריאות הכללית) וכדאי לטפל בכך בהקדם.

סובלים מריח רע מהפה? זה הזמן לבדוק אילו חיידקים יושבים אצלכם בחניכיים. לקביעת תור לבדיקת חיידקי החניכיים השאירו פרטים בטופס, או התקשרו עכשיו: 02-6503208

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

טיפולי שיניים עם אוזון

טיפולי שיניים עם אוזון- חדשנות מובילה לאפקטיביות ברפואת הפה, השיניים והחניכיים! https://www.youtube.com/watch?time_continue=31&v=NXXgJyxmv_Y&feature=emb_logo יתרונות טיפולי השיניים עם אוזון : חיטוי חזק

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן