לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

רפואת שיניים הוליסטית

רפואת שיניים הוליסטית
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

רפואת שיניים הוליסטית היא גישה ממוקדת מטופל המדגישה את הקשר בין בריאות הפה לרווחה כללית. שיטה זו מתייחסת להשפעה של טיפולי שיניים על הגוף כולו, במטרה לקדם בריאות והרמוניה מיטביים. במאמר זה נחקור את עקרונות רפואת השיניים ההוליסטית, נדון בגישתה הייחודית לבריאות הפה, ונדגיש את השירותים השונים שמציעה מרפאת שיניים דנטלי פרסונלי בניהולה של ד”ר שרית אברהם. נוסף על אלו, נדון בתפקידה של רפואת שיניים הוליסטית במניעה ובטיפול בעששת – מצב דנטלי שכיח. רפואת שיניים הוליסטית: כל מה שחשוב לדעת.

 

מה השאיפה העומדת מאחורי הגישה ההוליסטית בעולם הדנטלי?

רפואת שיניים הוליסטית מכירה בכך שבריאות הפה קשורה להיבטים שונים של בריאותו הכללית של האדם, כולל רווחה גופנית, רגשית ואפילו נפשית. בבניית תוכנית טיפולית, רופא שיניים הוליסטי לוקח בחשבון את אורח החיים, הגנטיקה והגורמים הסביבתיים של הפרט ומשתמש בהם לאבחון וטיפול מותאמים בבעיות שיניים. על ידי התייחסות לגוף האדם כשלם, רפואת שיניים הוליסטית שואפת לספק טיפול מותאם אישית ומקיף החורג מטיפול סימפטומטי בלבד, תוך התמקדות במניעה ובבריאות לטווח ארוך.

 

העקרונות המנחים ברפואת שיניים הוליסטית

אחד מעקרונות המפתח ברפואת שיניים הוליסטית הוא שימוש בחומרים טבעיים. משמעות הדבר היא הימנעות מחומרים העלולים להזיק לגוף ובחירה בחלופות בטוחות יותר העשויות חומרים טבעיים. רופאי שיניים הוליסטיים גם נותנים עדיפות לטכניקות זעיר פולשניות, תוך שמירה ככל האפשר על מבנה השיניים הטבעי במהלך הטיפולים. בנוסף, הם מדגישים את החשיבות של תזונה נכונה, הפחתת סטרס ושמירה על אורח חיים בריא לתמיכה בבריאות הפה הכללית.

 

מהם השירותים הניתנים על ידי מרפאת שיניים הוליסטית?

מרפאת שיניים העוסקת ברפואת שיניים הוליסטית מציעה מגוון רחב של שירותים כמענה לצרכי בריאות הפה השונים. מרפאות מסוג זה מתמקדות בטיפול מונע, הדרכת מטופלים לשמירה על היגיינת הפה ובחירה באורח חיים בריא. מרפאות הוליסטיות מספקות בדיקות שיניים יסודיות, ניקוי מקצועי וצילומי רנטגן דיגיטליים לזיהוי מקדים של סימני עששת או בעיות שיניים אחרות כבר בשלבים הראשונים שלהן. מרפאות אלה מציעות גם טיפולים משקמים, כגון סתימות בצבע השיניים, כתרים דנטליים וגשרים, תוך שימוש בחומרים טבעיים המקדמים את בריאות הפה והגוף כולו לטווח ארוך.

YouTube player

עששת בראי הרפואה ההוליסטית

דרכי מניעה

עששת היא מצב דנטלי שכיח שרפואת שיניים הוליסטית מטפלת בו באמצעות אמצעי מניעה. אמצעים אלו כוללים חינוך מטופלים לגבי החשיבות של תזונה מאוזנת לתמיכה בשיניים ובחניכיים בריאות. רופאי שיניים הוליסטיים מדגישים גם את השימוש במוצרים טבעיים לטיפול בפה, כגון משחת שיניים ללא פלואוריד, שטיפות פה ועוד. על ידי התמקדות במניעת עששת באמצעות גישות הוליסטיות, ניתן להפחית את הסיכון להיווצרות מצב דנטלי זה ולשמור על בריאות חלל פה אופטימלית.

שיטות טיפול

לאחר התפתחות עששת, הגישה ההוליסטית מציעה אפשרויות טיפול מקיפות המתחשבות בבריאותו הכללית של המטופל. במקום לטפל בסימפטומים בלבד, רופאי שיניים הוליסטיים שואפים להבין את הגורמים לעששת. הם עשויים להמליץ ​​על ייעוץ תזונתי מותאם וכמו גם על טכניקות הרפיה להפחתת השפעת הלחץ על בריאות הפה. נוסף על כך, טכניקות זעיר פולשניות וחומרים מותאמים עשויות לתת מענה יעיל ובריא יותר בעת שיקום שיניים נגועות בעששת, לצורך התאמה של הטיפול לרווחתו הכללית של המטופל.

 

היתרונות של רפואת שיניים הוליסטית

רפואת שיניים הוליסטית מספקת יתרונות רבים למטופלים מעבר לטיפולי השיניים המסורתיים. על ידי ראיית גוף האדם השלם כיחידה אחת הכוללת מערכות רבות הקשורות זו בזו, ניתן לזהות ולטפל בבעיות בריאותיות המהוות שורש לבעיות רפואיות בחלל הפה. גישה זו מקדמת מערכת יחסים משותפת ומעצימה בין המטופל לרופא השיניים ומאפשרת לאנשים לקחת חלק פעיל בתהליך שיקום חלל הפה שלהם. בנוסף, רפואת שיניים הוליסטית מתמקדת במניעה, ומפחיתה את הצורך בטיפולים פולשניים העלולים להזיק בעתיד.

 

החשיבות של רפואת שיניים הוליסטית בטיפול ומניעה של בעיות חניכיים

לבעיות חניכיים, כמו מחלות חניכיים, יכולות להיות השפעה משמעותית על בריאות הפה ועל בריאות הגוף כולו ועשויות להיות להן השלכות מרחיקות לכת מנסיגת חניכיים ועד אובדן שיניים. לרפואת שיניים הוליסטית תפקיד מכריע בטיפול ומניעה של בעיות אלו על ידי התחשבות בגורמי הסיכון והתייחסות לשורש הבעיה בצורה מקיפה. בניגוד לגישות מסורתיות המתמקדות אך ורק בריפוי התסמינים, רפואת שיניים הוליסטית לוקחת בחשבון את הקשר ההדדי של בריאות החניכיים עם מערכות נוספות בגוף. על ידי התייחסות לגורמים כמו תזונה ואורח חיים, רופאי שיניים הוליסטיים יכולים לספק פתרון יעיל יותר וארוך טווח לבעיות חניכיים. 

בבחירת מומחה לטיפול בבעיות חניכיים חשוב לבחור בפריודונט מוסמך הנוקט בשיטת האיזון השלם ובודק מהם גורמי הבעיה, שכן בהעדר טיפול יסודי, טיפול סימפטומים בלבד עלול לגרור חזרה של המחלה.

 

דנטלי פרסונלי – מרפאת שיניים המשלבת גישה הוליסטית מתקדמת

מרפאת דנטלי פרסונלי היא מרפאת שיניים ירושלמית המנוהלת על ידי ד”ר שרית אברהם, בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה ובעל תואר בתחום הביו רפואי בעולם הדנטלי. ד”ר שרית מובילה בישראל את תחום רפואת השיניים השלמה והיא רואה ערך לספק ללקוחותיה הרבה מעבר למענה נקודתי: טיפול כמעטפת שלמה לחוויית טיפול מקצועית יותר לצורך איזון חלל הפה והגוף כולו.

צוות המרפאה כולל כירורגים, מומחי חניכיים, שינניות ומומחים נוספים המשלבים יכולות מקצועיות עם ראייה רחבת היקף ונוקטים בגישה המוכחת של ד”ר אברהם במטרה לספק לכל מטופל תוכנית טיפול אפקטיבית בעלת השפעה על בריאות הגוף כולו.

בביקור במרפאה תוכלו להיחשף גישה חדשנית המתבטאת ביחס אישי אמפטי, הסתכלות על המכלול ושיתוף פעולה מלא עם המטופל במטרה להשיג יחד מטרות בריאות בראייה לטווח ארוך.

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

טיפול או ריפוי?

לפני שנענה על השאלה – מה ההבדל בין תהליך ריפוי לטיפול בשיניים והחניכיים, תחילה ננסה להבין מה באמת מחפשים כשפונים

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן