לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

הוראות לאחר כתר זמני/ סתימה זמנית ולקראת כתר קבוע

דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

הנחיות לאחר ביצוע כתר זמני:

 1 .יש להימנע מלעיסה כשעה לאחר ביצוע הטיפול, ניתן לשתות ללא הגבלה וכן לאכול דברים רכים שאינם מצריכים לעיסה (כמו גבינה רכה או יוגורט, לדוגמא)

  1. יש להימנע מלעיסת מסטיק או אכילת מאכלים דביקים במיוחד כגון פירות יבשים, תמרים סוכריות טופי וכו’. דברים אלו יכולים להידבק לכתר הזמני ולגרום לנפילה שלו.

 

תופעות אפשריות לאחר טיפול:

 1 .במקרים נדירים, תיתכן הרגשה “מוזרה” של גוף זר בפה, מכיוון שכעת ישנו חומר שונה מחומר השן הטבעית וזה סביר שהתחושה במגע עם השיניים תהיה שונה.

  1. מכיוון שהחניכיים צמודות אל השן, על מנת לקחת מידה טובה ומדויקת של השן לצורך הכנת הכתר במעבדה, במהלך הטיפול יש לדחוק מעט את החניכיים. לכן, תיתכן רגישות קלה באזור החניכיים במשך מספר ימים. ככל שמקפידים על ניקוי טוב של החניכיים התחושה תחלוף מהר. יש לשים לב- במידה ונרתעים מלנקות את החניכיים עלול להצטבר פלאק, החניכיים יזדהמו, תהיה דלקת והכאב יחריף. לכן, מוטב להקפיד לנקות גם אם זה מרגיש קצת לא נעים. אם יש לך נטייה לרגישות גבוהה והניקוי לאחר הטיפול קשה לך, ניתן להתחיל עם שטיפת פה המאלחשת מעט העשויה משמן מנטה וציפורן, להעביר בפה מצד לצד במשך דקה, החניכיים זה יפחית את הכאב ויאפשר לך לנקות יותר בקלות (שטיפות פה עם ½ כפית מלח, רבע כוס מים וטיפה אחת של שמן ציפורן, טיפה אחת של שמן מנטה. שטיפת פה זו מאוד יעילה להקלה על כאבים וניתן לבצע אותה במשך כל היום כל כמה זמן שמרגישים צורך)

 3 .ייתכן והתחושה עם הכתר הזמני בלשון תהיה  מעט מחוספסת. כתר זמני, כשמו, משמש לזמן מועט ולעתים הוא לא 100% מושלם. אל חשש- הכתר הקבוע יהיה חלק, נעים וירגיש הרבה יותר טוב.

 

 ניקוי אזור הכתר:

1 .במידה ומשתמשים בחוט – יש להוציא את החוט מהצד כדי לא לגרום לשליפת הכתר

 2 .במידה ומשתמשים בקיסם – יש לתמוך עם האצבע וללחוץ על הכתר בזמן השימוש בקיסם – למנוע ניתוקו מהשן . דבר זה חשוב במיוחד במקרים בהם בוצעה סתימה זמנית שקופה במקום כתר זמני.

 

במקרים הללו מוטב לפנות למרפאה:

 1 .כאשר יש בעיה בסגירת הפה או בלעיסה- תחושה של שן גבוהה. לעתים, למרות שאנו משתדלים מאוד לבדוק אם הסגירה נוחה, במהלך הטיפול לא מרגישים עד הסוף אם השיניים נסגרות כרגיל, בגלל ההרדמה. לאחר שההרדמה חולפת, יכול להיות שתהיה תחושה שהכתר הזמני מעט גבוהה, במצב כזה מוטב לפנות למרפאה בהקדם וכמובן שנשתדל להכניס אותך לתור מזורז.

 2 .במידה והכתר נפל חשוב להשיב את הכתר למקומו, כדי למנוע פגיעה בשן שמתחת לכתר ותזוזה אפשרית של השן. יש לנקות את הכתר, לייבשו, לערבב משחת שיניים עם מעט מאוד קמח, לוודא שזה לא סמיך מידי, להכניס מעט מהתערובת לכתר ולהחזירו בזהירות למקומו. 

3 .כתר זמני, כשמו, מיועד לשימוש זמני לזמן קצר. לעתים, במקרים בהם חסרות הרבה שיניים ו/או יש הרבה שיניים שמצריכות טיפול, משתמשים בכתרים הזמניים לזמן ארוך יותר ובמצבים כאלו יכול להיווצר מצב של כתרים זמניים שנופלים מעת לעת. חשוב לנהוג במצבים כאלו במתינות ובזהירות הנכונה, לשתף את המרפאה במצב באופן מידי ולקבל מאתנו את התמיכה שאנו שמחים תמיד לתת ולעזור לך להגיע למצב יציב יותר בזמן הנכון והמדויק עבורך.

  1. בכל מצב אחר, מוטב להגיע למרפאה בזמן הקרוב ולהדביק את הכתרים הקבועים בהקדם האפשרי.

 

הנחיות לקראת הדבקת כתר קבוע:

כל עוד יש כתר זמני ומחכים להדבקה של הכתר הקבוע, ניקוי השיניים והקפדה על שמירה על חניכיים בריאות וחזקות הינם חשובים לאין ערוך. חניכיים חזקות ויציבות מהוות מפתח חשוב ביותר להדבקה טובה של הכתר הקבוע. הכתר הקבוע מודבק בחומרים שונים מאשר הכתר הזמני והחומרים הללו רגישום מאוד לדימום מהחניכיים.

לכן, מוטב לוודא שלפני הדבקה קבועה (אלא אם כן הפרשי הזמן מאוד קצרים) שהחניכיים חזקות ובריאות ולא מדממות. אם חלף מעל לחודש מאז הכנת השן והכתר הזמני, מומלץ לבקר אצל השיננית לפני הגעה להדבקה קבועה. אם יש לך לבטים לגבי כך- מוטב להתייעץ אתנו לפני הגעה להדבקה קבועה, במדה ולא קיבלת הנחיות ברורות.

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

עששת
עששת

עששת היא מחלת שיניים זיהומית בה נהרסות הרקמות הקשות של השיניים המכונות זגוגית השן. הסיבה להרס נעוצה בפעילות של חיידקים

קרא עוד »
כתר בשיניים
כתר בשיניים

כתר בשיניים מהווה מענה ייעודי עבור שיניים שנפגמו כתוצאה ממחלת העששת, שבר ומסיבות נוספות. במאמר הבא נדון בסוגי הכתרים הקיימים

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן