לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

כל המידע החשוב על שיניים עקומות

כל המידע החשוב על שיניים עקומות
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

שיניים עקומות הן בהחלט מצב לא נעים. לא רק שמדובר בתופעה שמשפיעה מאוד על הדימוי העצמי שלנו, אלא גם מדובר בקושי לא קטן גם מבחינת היבטים שאינם אסתטיים שכן, שיניים עקומות בהרבה מאוד מקרים יכולות להשפיע על איכות החיים שלנו ואפילו להקשות עלינו בלעיסה. אז איך מטפלים בשיניים עקומות ומה עוד צריך לדעת? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות. 

 

שיניים עקומות – גורמים

  • מספר השיניים – כמות השיניים בלסת יכולה להשפיע בהרבה מאוד מקרים על הצורה שלהן. למעשה, בהרבה מאוד מקרים נראה כמות לא סדירה של שיניים בלסת, מצבים בהם נראה שיניים רבות מדי או לסירוגים, מעטות מדי. במצבים אלו בעצם נוצר מראה לא אחיד שאינו רציף.
  • שיני חלב – כולם מכירים את שיני החלב – אלו השיניים שנושרות לנו בגיל צעיר. אמנם, חשוב מאוד לדעת כי לעיתים הן צומחות בצורה לא אחידה וישרה ביחס לשאר השיניים, וכך בעצם נוצרים מצבים שונים של שיניים עקומות. כדאי לציין כי לפעמים אפשר להתנגד לתופעה על ידי שימוש בספייסרים (שומרי מקום), אך אלו לא תמיד יועילו.
  • אין התאמה בין הלסת לשיניים – יתכנו גם מצבים שונים של חוסר התאמה בין השיניים והלסת, כמו לדוגמא במצב בו הלסת יחסית קטנה, אך השיניים גדולות. בסיטואציות כאלו, לא יהיה לשיניים מספיק מקום, מה שכמובן יוצר מצב של עיוות סימטרי שאינו נוח.

 

האם מוצצים משפיעים?

יש לא מעט השערות בנוגע לגורמים חברתיים שהשפיעו על העלייה במקרים של אנשים אשר מבקשים ליישר את שיניהם. אמנם, לא מעט חוקרים מומחים מעלים השערה כי מקורה של תופעה זו דווקא בעלייה בשימוש במוצצים בגילאי הינקות בדור שלנו. למעשה, מוצץ עלול לפגוע בצמיחת השיניים, ואף לגרום להן לסטות לכיוון הצמיחה, שמשתנה כתלות במיקום שלו.

 

סיבות נוספות שיכולות להשפיע

הגורם האפשרי מעט הסבר על הגורם
גנטיקה, מאפיינים תורשתיים כמו בהמון מקרים רפואיים אחרים, גם כאן הגנים אותם אנו יורשים מהורינו משפיעים. למעשה, אם לאחד ההורים היו שיניים עקומות או צפופות, יש סיכוי לא קטן שגם לילד יצמחו שיניים עקומות לאורך השנים.
הגודל הפיזי של הלסת לא מעט אנשים נולדו עם מבנה לסת קטן, ואילו מחקרים מצאו כי במקרים בהם מדובר בלסת קטנה יותר, הסיכויים שהשיניים יצמחו בצורה עקומה וצפופה הם הרבה יותר גדולים.
שגרת היגיינה לא נאותה חורים, מחלות חניכיים, דלקות וכדומה בהחלט יכולים לגרום להמון בעיות דנטליות, וביניהן גם שיניים עקומות.
תזונה לקויה כמו כל היבט אחר, גם ההתפתחות של השיניים מושפעת באופן ישיר מהתזונה שלנו. לפיכך, תזונה לקויה יכולה להשפיע על צמיחת השיניים ואף לגרום לכך שהן יצמחו בצורה צפופה ועקומה.
הרגלים מהילדות כמוזכר לעיל, יש לא מעט מומחים הטוענים כי שימוש במוצץ עלול להשפיע על צמיחת שיניים עקומות. יש עוד לא מעט הרגלים מהילדות שעלולים להשפיע בצורה דומה, כמו מציצת אצבע, הכנסת אובייקטים מסוימים לפה וכדומה.

 

סיכונים של שיניים עקומות

לפני שאתם מחפשים אחר בחירה מומלצת של מרפאת שיניים בירושלים, כדאי להכיר כמה סיכונים הכרוכים במקרים שונים של שיניים עקומות:

  • בעיות לעיסה – שיניים עקומות יכולות להגביל את יכולת הלעיסה, ובכך אפילו עלולות לגרום לבעיות עיכול שונות.
  • שחיקה מוגברת של השן – כאשר השיניים עקומות ומסודרות בצורה שאינה רציפה וישרה, ייתכן כי הן ישחקו הרבה יותר מהר, ואילו השחיקה תהיה הרבה יותר אינטנסיבית. למעשה, ניתן להגיד כי שן עקומה תהיה עם שחיקה מוגברת, מה שבין היתר עלול לגרום גם להיווצרות של סדקים בשיניים.
  • כאבים – כמו כל בעיה דנטלית אחרת אשר דורשת טיפול מיידי – גם שיניים עקומות גורמות לכאבים לא פשוטים בכלל. בדרך כלל, הכאבים יבואו לידי ביטוי בזמן לעיסה ואכילה, אך הם גם יכולים להיות מורגשים כל הזמן.
  • בעיות חברתיותהשתלות שיניים הן הליך די נפוץ בימינו, בין היתר מאחר והדור שלנו הרבה יותר מודע לכל מה שנוגע לנראות חיצונית. מאחר ושיניים עקומות אינן אסתטיות, בעולם בו הנראות החיצונית שלנו כל-כך חשובה – הדבר עלול לגרור אתו לא מעט מבוכה, עד לכדי מצב בו אנשים רבים הסובלים משיניים עקומות אפילו מתביישים לחייך בפומבי.

בשורה התחתונה

שיניים עקומות הן מצב לא פשוט בכלל, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית שכן, לא רק שהן עלולות לגרור איתן חוסר ביטחון מאוד משמעותי שפוגע באיכות החיים שלנו, אלא גם נתקשה מאוד ללעוס, לבלוע ובכללי – לתפקד. לכן חשוב מאוד לדעת מה גורם למצבים שונים של שיניים עקומות מלכתחילה, וכמובן איך אפשר לטפל בהן. כמובן שתמיד יהיה מומלץ לערוך טיפול יישור שיניים רק אצל מרפאת שיניים אמינה עם ניסיון מוכח בתחום, כמו זו של ד”ר שרית אברהם. אז אם גם אתם סובלים משיניים עקומות ורוצים לערוך טיפול נכון שיקל עליכם – צרו קשר בהקדם וקבעו תור.

כל המידע החשוב על שיניים עקומות
כל המידע החשוב על שיניים עקומות

שאלות נפוצות בנושא השתלות שיניים

אין כלל אצבע כזה או אחר בנוגע לתזמון בו הכי כדאי לערוך טיפול בשיניים עקומות. מאחר ומדובר בתופעה מאוד לא פשוטה שפוגעת באורח החיים שלנו, כמובן שתמיד נרצה להתחיל לטפל בבעיה מוקדם ככל הניתן. אמנם, בגדול ניתן להגיד כי זהו עניין של מוכנות אישית, שיקולי זמן וכדומה. אולם, במידה וידוע לכם כי אתם עומדים להיות הרבה בבית במהלך התקופה הקרובה – ייתכן כי מדובר בעיתוי מעולה.

יישור באמצעות קשתיות שקופות זו שיטת טיפול ליישור שיניים שתפסה תאוצה במהלך השנים האחרונות בשל היעילות יוצאת הדופן שלה. מדובר בעצם בשיטה המבוססת על הרכבת לוחות קשת שקופים, אותם מכינים מראש על ידי הדמיה ממוחשבת תלת מימדית. יתרון משמעותי של שיטה זו הוא שהרופא המטפל יוכל לראות את מידת ההתאמה של הלוחות עוד לפני שהוא מרכיב אותם למטופל – וזאת בזכות ההדמיה. מעבר לכך, ראוי לציין כי במסגרת שיטה זו כמעט ולא רואים את הלוחות, מאחר והם שקופים, והם גם מותאמים בצורה מושלמת למבנה הלסת של המטופל. 

אין הנחיות מיוחדות לפני שאתם ניגשים לטיפול יישור שיניים, כל מה שתצטרכו לעשות הוא להקפיד לגשת לטיפול אך ורק לאחר שסיימתם עם טיפולים משמרים כמו טיפולי שורש, עקירות, השתלות, סתימות וכיוצא בכך. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד לשמור על היגיינת פה נכונה לאורך כל תקופת ההחלמה מהטיפול, וכמובן לבצע ביקורת תקופתית לפחות אחת לחצי שנה על מנת שתוכלו לראות את ההתקדמות. 

כן, קיבוע הוא ללא כל ספק חלק בלתי נפרד מטיפול ליישור שיניים. למעשה, רטנציה היא שלב חשוב לא פחות מהטיפול עצמו, זאת מכיוון והשיניים שלנו נוטות לחזור למצב הטבעי שלהן לאחר טיפול יישור, איכותי ככל שיהיה. על מנת שנוכל למנוע מהשיניים שלנו לחזור למצבן ההתחלתי בהדרגה, עלינו לבצע קיבוע, כזה שיכול לאפשר לנו לשמור על תוצאות הטיפול בהן אנו מעוניינים. 

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן