לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

הוצאת שחזורי אמלגם (סתימות כסופות)

דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

רבים מעוניינים להחליף את שחזורי האמלגם (הסתימות הכסופות המכילות כספית) שבפיהם, בחומרים יותר ידידותיים. עם זאת, רבים אינם מודעים לסיבוכים העלולים להתלוות לפרוצדורה זו וחשוב מאוד לדעת במה מדובר. מכיוון שהחלפת שחזורי אמלגם אינה פרוצדורה פשוטה של החלפת חומר אחד בחומר אחר, לסתימת השן, כפי שרבים נוטים לחשוב.

הגישה במרפאתנו דוגלת בכך ש:

  1. לכתחילה יש להשתמש בחומרים ביוקומפטבילים, ולהשתמש בחומרים שהם מתאימים יותר לסביבה הביולוגית של הפה.
  1. כאשר ישנו צורך רפואי להחליף את שחזור (סתימת) האמלגם, מכיוון שהייתה עששת או סדק בשן, יש לוודא שתהליך זה נעשה על פי הפרוטוקול הבטיחותי להוצאת שחזורי אמלגם.
    (שימוש בסכר גומי, חדר מאוורר, מסנן אוויר בחדר, סקשן בעל עוצמה גבוהה ועוד.)
  1. עם זאת, כאשר הרצון להחליף את שחזורי האמלגם הוא ללא אינדיקציה רפואית, אלא על פי העדפה אישית שלך, חשוב שתהיה מודע לכך כי לתהליך זה יכולות להיות השלכות, לרבות צורך בהחלפת סתימות אמלגם בכתרים, פגיעה אפשרית במוך השן והסיכון להגעה לטיפולי שורש ועוד.

למרות החסרונות שלו, לאמלגם (סגסוגת מתכות, המכילה כספית, אשר שימשה במשך שנים רבות לסתימות) ישנן תכונות מסוימות, הגורמות לחומר זה להתנהג באופן שונה לחלוטין מחומרי סתימה אחרים. לאמלגם יכולת לשאת בעומסים כבדים יותר וכן ניתן לבנות אתו סתימות גדולות יותר מאשר חומרי שחזורי לבנים.

לכן, כאשר ניגשים לביצוע תהליך להחלפת שחזורי אמלגם, חשוב ביותר שהצוות המטפל יהיה מאוד מיומן בתהליך זה וידע לבצע עבורך את השיקולים הנכונים:

  1. האם בכלל כדאי לך לבצע את התהליך
  2. מהם הסיכונים הכרוכים בתהליך זה במקרה שלך, אם ישנם כאלו
  3. וכן גם יהיה מיומן מאוד כדי לדעת באילו חומרים ראוי להחליף כל סתימה, בהתאם לגודל ולמיקום שלה בפה.
חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן