כך תעברו את השתלת השיניים שלכם ללא כאבים

השתלות שיניים הפכו להיות טיפול מאוד פופולרי במהלך השנים האחרונות, בעיקר עבור אלו המעוניינים להחליף שיניים חסרות. מדובר בפתרון אמין שיכול להועיל בהרבה מאוד מקרים, אם כי ראוי לציין שישנה אפשרות גם לבצע השתלות שיניים ללא כאבים. בכתבה זו, המומחים שלנו הולכים להסביר לכם כל מה שצריך לדעת על השתלות שיניים ללא כאבים וכל היוצא בכך.

לפני הכל – קצת רקע על השתלות שיניים ללא כאבים

שתלים דנטליים אלו בעצם שורשי שיניים מלאכותיים, אותם מציבים בזמן ניתוח ישירות לתוך עצם הלסת. המטרה שלהם היא בעיקר לשמש בתור בסיס לגשר או שן חלופיים, והם בעצם נועדו להיראות, לתפקד ולהרגיש בדיוק כמו שיניים רגילות וטבעיות. בדרך כלל, שתלים דנטליים יהיו עשויים מטיטניום, מכיוון שמדובר בחומר שביכולתו להתמזג עם עצם הלסת בקלות, כך שיווצר לנו בסיס חזק ויציב.

תהליכי השתלת שיניים מסורתיים

תהליכי השתלת שיניים מסורתיים כוללים בעיקר ביצוע של חתכים בחניכיים, לצד קדיחה ישירות לתוך עצם הלסת, זאת על מנת שיהיה ניתן למקם את השתל. אמנם מדובר בטיפול די אפקטיבי, אבל חשוב מאוד להדגיש כי בניגוד לטיפולי השתלות שיניים ללא כאבים, מדובר בתהליך מאוד לא נוח, שעשוי גם לדרוש תקופת החלמה שאינה קצרה בכלל. אולם, בזכות ההתקדמות הטכנולוגית האדירה בתחום רפואת השיניים – ניתן לערוך היום גם טיפולי השתלות שיניים ללא כאבים בכלל.

איך השתלות שיניים ללא כאבים עובדות?

לפני שאתם מחפשים אחר מרפאת שיניים בירושלים, הרי שעליכם לדעת כיצד השתלות שיניים ללא כאבים עובדות. ובכן, טיפולים אלו מתבצעים באמצעות גישה הכוללת הנחת שתל דרך חתך קטן, ללא כל צורך בקידוח כזה או אחר. מדובר בהליך הרבה פחות פולשני, עם תקופת החלמה הרבה יותר קצרה. בדרך כלל, השתלות שיניים ללא כאבים יתבצעו גם במסגרת ניתוח השתלה מודרך, הכולל עבודה עם הדמיה תלת ממדית ותוכנה ממוחשבת, שאמורות לגלות את המיקום המדויק של השתל כך שיהיה ניתן להתאים למטופל.

השתלת שיניים בדרך המסורתית מול השתלות שיניים ללא כאבים

השתלות שיניים ללא כאבים השתלות שיניים בדרך הישנה והמסורתית
טיפול יעיל שבזכותו ניתן להפחית כאבים ובכלל, כל תחושת אי-נוחות במסגרת ההליך וכן גם במשך תקופת ההחלמה. בדרך כלל טיפולים אלו יהיו כואבים, פולשניים ולא נוחים כלל. ייתכנו גם כאבים די משמעותיים במשך תקופת ההחלמה.
תקופת החלמה הרבה יותר קצרה. תקופת החלמה ממושכת המשתנה מאדם לאדם. כאשר מדובר בטיפולים כאלו, ייתכן כי תהיה גם נפיחות.
דיוק מירבי במהלך הנחת השתל. השתלה פחות יציבה, מכיוון שמיקום הנחת השתל עשוי להיות פחות מדויק.
סיכון נמוך יותר משמעותית לסיבוכים כמו זיהומים, נזקים לשיניים וכדומה. היות ומדובר בתהליך הרבה יותר פולשני, הסיכון לסיבוכים שונים ונזקים לשיניים הוא הרבה יותר גבוה.
חוויה כללית יותר רגועה ונוחה עבור המטופל. המטופל עשוי להיות לחוץ ולהרגיש באי-נוחות מאחר ומדובר בטיפול לא פשוט בכלל.

שלבי הטיפול

• ייעוץ ראשוני – לפני הכל תערכו ייעוץ ראשוני עם רופא השיניים שלכם, שאמור לקבוע את מצב בריאות הפה שלכם ובהתאם לכך להחליט האם כדאי לכם לערוך טיפול השתלת שיניים.
  • תכנון – במידה ואכן תצטרכו לעבור טיפול השתלת שיניים, כעת הרופא יעבור איתכם לשלב התכנון. במסגרת שלב התכנון, הרופא יתחיל לעבוד על תוכנית טיפול בהתאמה אישית עבור השתלים הדנטליים שלכם. במהלך שלב זה הרופא ישתמש בהדמיה תלת ממדית.
  • הרדמה – לפני שהטיפול עצמו מתחיל, תקבלו הרדמה מקומית על מנת להקהות את התחושה של האזור בו מונח השתל.
  • חתך – אחרי שההרדמה השפיעה, הרופא יעשה לכם חתך קטן ברקמת החניכיים, כך שיהיה ניתן לגשת לעצם הלסת.
  • הנחת השתל – באמצעות מדריך ממוחשב השתל יוכנס ישירות לתוך עצם הלסת שלכם.
  • ריפוי ומיזוג – במהלך תקופה של שבועות לאחר הטיפול, השתל יתמזג בהדרגה עם עצם הלסת שלכם, וכך בעצם יווצר לכם בסיס חזק ויציב עבור השן החלופית.
  • שיקום והחלמה – לאחר שהשתל התמזג בהצלחה עם עצם הלסת, יוצמד אליו גשר חלופי או לסירוגין, תוצמד שן חלופית.

האם מדובר בטיפול שיתאים לכם?

השתלות שיניים ללא כאבים הן בהחלט אפשרות נהדרת עבור לא מעט מטופלים אשר מחפשים בנרות אחר תהליך השתלת שיניים נוח שאינו פולשני. אולם, חשוב מאוד להדגיש כי לא כל המטופלים יכולים להיות מועמדים לטיפול מסוג זה, ולכן כדאי לבדוק זאת עם רופא השיניים שלכם שכן, תפקידו להעריך את בריאות הפה שלכם בצורה מקיפה ולקבוע אם מדובר בטיפול שיכול להועיל לכם.

השתלות שיניים ללא כאבים – כמה מילים לסיכום

לא מעט אנשים זקוקים לטיפולי השתלות שיניים, אך נרתעים מהם מאחר ואלו עלולים להיות פולשניים, כואבים וכלל לא נוחים. לכן קיימת האפשרות של טיפולי השתלות שיניים ללא כאבים, אותם תוכלו לערוך במרפאה המומלצת של ד”ר שרית אברהם. אז אם גם אתם מחפשים אחר טיפול נוח ויעיל ללא כאבים – צרו קשר עם הצוות המקצועי של המרפאה בהקדם.

ככה תעברו את השתלת השיניים שלכם ללא כאבים

שאלות נפוצות בנושא השתלות שיניים

זמן ההחלמה בדרך כלל יהיה הרבה יותר קצר בהשוואה לטיפולי השתלות שיניים מסורתיים, וכמובן שתקופת ההחלמה עצמה תהיה עם הרבה פחות אי-נוחות וכאבים הכרוכים בכך. אולם, חשוב לציין כי זמני ההחלמה עשויים להשתנות בין מטופל למטופל, והם תלויים במשתנים כמו בריאותו הכללית, מצב השיניים שלו, היקף התהליך וכדומה.

חד משמעית. טיפולי השתלות שיניים ללא כאבים ידועים בזכות אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, כאשר מעל 95% מהשתלים מחזיקים מעמד מעל עשור. אולם, חשוב לקחת בחשבון כי שיעור ההצלחה תלוי בלא מעט משתנים, ביניהם ניתן למנות גורמים אינדיבידואליים כמו בריאות הפה של המטופל, הרגליו וכדומה.

השתלות שיניים ללא כאבים בדרך כלל יבוצעו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, כמו ניתוח השתלה מודרך, הדמיה תלת מימדית ממוחשבת וכדומה. שימושים טכנולוגיים אלו בעצם נועדו לדייק עם מיקום השתל, כך שיהיה ניתן להציב אותו בצורה הרבה יותר מדויקת, וזאת תוך כדי צמצום משמעותי מאוד של הכאבים איתם המטופל מתמודד. חשוב לציין כי השתלות שיניים מסורתיות בדרך כלל יהיו כרוכות בהליכים פולשניים בנוסף לכאבים, ולפיכך הן יהיו חוויה מאוד לא נכונה עבור המטופלים, אותה הם ירצו לשנות – וכאן בדיוק השתלות שיניים ללא כאבים נכנסות לתמונה.

ניתוח השתלה מודרך עורך שימוש בטכנולוגיית הדמיה תלת מימדית מתקדמת, זאת על מנת ליצור מעין מודל וירטואלי של חלל הפה של המטופל. כך בעצם רופא השיניים מסוגל לתכנן את מיקום השתל, בדיוק מירבי – זאת בניגוד להשתלות שיניים מסורתיות. כך בעצם רופא השיניים יכול להתקין שתל יציב יותר, ואילו המטופל נהנה מזמן החלמה מהיר יותר, וכמובן גם מתנאי טיפול הרבה יותר נוחים – כמעט ואין כאבים בהשוואה לשיטות אחרות, הטיפול אינו פולשני וכדומה.

הרמת סינוס

כאב שיניים יכול להיות תסמין ראשון לתחילתה של הידרדרות, שעלולה להסתיים באובדן שיניים ובצורך בשיקום הפה באמצעות שתלים דנטליים. כאשר עצם