לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

הוראות לאחר ניתוח חניכיים והשתלת שיניים

דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים
  1. במידה והרופא נתן מרשם, יש להתחיל בטיפול תרופתי אנטיביוטי.
  2. ביומיים הראשונים לאחר הטיפול מוטב ליטול משככי כאבים, גם אם לא מרגישים כאב, כל 6 שעות (אם צריך יותר, ניתן גם כל 4 שעות) , 400 מ”ג אדוויל+1000 מ”ג אקמול. לאחר יומיים – כתלות בכאב
  3. להניח קרח על הלחי באזור הניתוח לסירוגין, לפי המלצת הרופא.*

* פעולה זו נועדה למנוע או להקטין את הנפיחות החיצונית באזור הניתוח. צפויה נפיחות קלה בשל בצקת הרקמות הרכות באזור הניתוח.

ביום הניתוח:

  1. להרבות בשתייה קרה. ניתן לאכול מזון קר או פושר, רצוי רך.
  2. אין לשתות או לאכול מזון חם.
  3. אין לשטוף את הפה, אין לגרגר או לירוק. פעולות אלה מפריעות לתהליך קרישת הדם ומעודדות דימום. במידה והנך מגלה, זמן – מה לאחר הניתוח, כי צבע הרוק בפיך הוא ורדרד, יש לבלוע את הרוק או לשתות מים ולא לירוק.
  4. במידה והנך מגלה דימום קל של אזור הניתוח מספר שעות לאחריו, ניתן לקחת ספוגית גזה או שקית תה יבשה ולהניח על האזור המדמם בלחץ קל למשך 10 דקות. פעולה זו מסייעת ליצירת קריש הדם ולהפסקת הדימום. לאחר 10 דקות יש לשחרר בעדינות את הגזה או שקית התה (אם הגזה או השקית מעט דבוקות לרקמה, לא למשוך אותה אלא להרטיב עם מים ולאחר מכן הן ירדו בקלות) ולוודא שהדימום אינו מתחדש. אם הדימום מתחיל מחדש, יש לחזור על התהליך.
  5. אין לעשן. מומלץ להימנע מעישון גם בימים הבאים. העישון מאט את תהליך הריפוי לאחר השתלת שיניים, עלול לגרום לזיהום משני ואף לדחיית השתל!
  6. יש להימנע מפעילות גופנית מוגברת.
  7. מומלץ על מנוחה.
  8. את הטיפול האנטיביוטי יש להשלים במלואו, ללא הפסקה, ללא קשר עם קיום או העדר כאבים.

יום לאחר הניתוח:

  1. ניתן לשוב בהדרגה לשתות ולאכול מזון חם.
  2. ניתן לשטוף את הפה.
  3. יש להתחיל בצחצוח שיניים סדיר בכל הפה. את האזור המנותח יש לצחצח בעדינות יתרה. אך הקפיד עדיין על צחצוח (לעיתים אנשים נמנעים לצחצח את אזור הניתוח מחשש מוטעה. שימו לב להמשיך לנקות כל הזמן כי זה חשוב להחלמה)
  4. יש להתחיל בביצוע שטיפות פה. שטיפות אלה יבוצעו פעמיים ביום במשך דקה שלמה לאחר סיום צחצוח השיניים במשך שבועיים. אין לשטוף את הפה, לאכול או לשתות כשעה לאחר השטיפה. תתכן צביעה זמנית קלה של השיניים אשר תסולק בסיום הטיפול.

ביקורת תבוצע עד שבועיים לאחר הניתוח בהתאם להוראת הרופא. בזמן הביקורת יצאו התפרים (במידה ונעשה שימוש בתפרים לא נספגים) ותבוצע הדרכה לשמירת ניקיון ומניעת הזדהמות האזור. ריפוי אזור ההשתלה אורך בדרך כלל כ-6-8 שבועות.

 

תופעות הלוואי השכיחות לאחר ניתוחי חניכיים הם:

ימים / שבועות ראשונים

נפיחות קלה, קושי בלעיסה על האזור המנותח, רגישות לחום וקור, ניידות יתר בחודש הראשון.

טווח ארוך (חודש – חצי שנה)

רגישות צווארית (קור, חום, מתוק), נסיגת חניכיים קלה, פתיחת מרווחים גדולים יותר בין השיניים בעקבות הריפוי להתכווצות חניכיים.

בדרגת כאב קלה עד בינונית, ניתן להתמודד עם המצב די בקלות ע”י שטיפות פה עם ½ כפית מלח, רבע כוס מים וטיפה אחת של שמן ציפורן, טיפה אחת של שמן מנטה. שטיפת פה זו מאוד יעילה להקלה על כאבים וניתן לבצע אותה במשך כל היום כל כמה זמן שמרגישים צורך. לחילופין ניתן להשתמש במשחה מפחיתת רגישות כגון סנסודיין.

במידה והכאב לא חולף עקב חשיפת שורשי השיניים, יש ליצור קשר עם המרפאה ונבחן אפשרויות טיפול מרפאתיות אפשריות אחרות עבורך.

תחזוקה:

  1. חשוב להמשיך בסילוק רובד יום יומי לאורך השנים תוך שימוש בעזרי צחצוח בין שיניים ומברשות בדרגת קושי בינונית.
  2. הגעה לשיננית המיומנת בטיפול במחלת חניכיים כל מס’ חודשים הכרחית לצורך תחזוקת בריאות החניכיים. בתדירות של כל  1-3 חודשים, בהתאם להוראות הרופא.

 

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

חוות דעת שנייה

במרפאתנו ניתן לקבל ייעוץ וחוות דעת שנייה לפני הטיפולים במצבים בהם: ישנם לבטים אם לעקור או לשמר את השן לפני

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן