לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
Close this search box.

סדי אינפילטרציה ומינרליזציה – הסבר והוראות שימוש

דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

מומחית להשתלות ורפואת שיניים, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

אני שמחה להציג בפניכם שיטת טיפול יעילה ואפקטיבית שיכולה לסייע לכם לקבל אפקט משמעותי, מהיר וחסכוני לחיזוק ותמיכה בטיפולי השיניים, השתלים, הפה והחניכיים.

רגע לפני שאסביר לכם מהי השיטה, בואו נדבר על סוגי המצבים בהם אתם יכולים להיעזר בה:

  1. לפני טיפול שיניים, כהכנה לקראת הטיפול, במטרה לייצב את הפה, להפחית דלקתיות ולהוביל ליצירת מהלך אפקטיבי יותר של הטיפול (במצבים מסוימים, גם מאפשר להפחית את הצורך בסתימות, טיפולי שורש, עקירות ושתלים)
  2. לפני טיפולי חניכיים, לחיזוק רקמת החניכיים וקבלת תוצאות אפקטיביות יותר עם פחות תופעות לוואי בהקצעות שורשים וטיפולי חניכיים ובמצבים רבים אף מניעה של צורך בניתוחי חניכיים.
  3. לפני טיפולי שיננית, להפחתת דלקת וכאבים יכול לסייע לך להימנע מהצורך בטיפול חניכיים עם הרדמה ע”י רופא (דבר יכול להיות חסכוני ויעיל יותר עבורך).
  4. טיפול מניעתי. מי שעבר סדרה גדולה של טיפולי שיניים, נמצא בדרגת סיכון גבוהה לפתח שוב את אותן בעיות. בד”כ הפעם הבאה בהן הן מתפתחות, הבעיות רק נהיות עמוקות ומורכבות יותר. לכן, מוטב לנקוט בטיפולי מנע מעמיקים. לכן, נמליץ למי שיש לו נטייה לפתח כל הזמן בעיות בשיניים, להשתמש בשיטה זו אחרי סיום טיפול שיניים, כדי למנוע או להפחית באופן משמעותי חזרה של הבעיות.
  5. להפחתת רגישות (לקור/חום/מתוק) בצוואר השן עקב חשיפת שורשים. אנשים הסובלים מרגישות בשיניים לרוב מוצאים ששימוש במשחות ביתיות להפחתת רגישות לא נותנות מענה מספק, זאת, שוב, מכיוון ששימוש רגיל בחומרים אינו מאפשר זמן חדירה מספיק טוב של החומרים. לעומת זאת, אנשים רבים המשתמשים בשיטה זו מדווחים על כך שהרגישות חלפה באופן ניכר, לרוב אף לגמרי.
  6. להפחתת נזקי שחיקה חומצית. באנשים עם נטייה לשחיקה חומצית של השיניים, שימוש בשיטה זו יכול לחזק את מינרל השן ואת רקמת החנכיים ולהפוך אותן לפחות רגישות לחשיפה חומצית.
  7. כהכנה לקראת עקירות והשתלות שיניים. אנשים שהגיעו למצב בו הם צריכים עקירות ושתלים יכולים ליהנות באופן ניכר מהאפקט המשולש שניתן להשיג באמצעות השיטה הזו. כדאי להיוועץ ברופא ולבחון אם זה מתאים גם במקרה שלך.
  8. תחזוקה ארוכת טווח של שתלים דנטליים
  9. כהנה לקראת ו/או לאחר טיפול אורתודונטי
  10. לטיפול ביתי והפחתת כתמים לבנים/ חומים
  11. להשגת אפקט הלבנה עדין וטבעי יותר באמצעים ביתיים
  12. למניעת נזקי הידוק ושחיקה

 

אם אתם סובלים מאחד או יותר מהמצבים הבאים, שיטת הטיפול הזו יכולה לסייע לכם רבות. היא תאפשר לכם לרכוש כלי שיסייע לכם לטפל בהרבה מאוד מצבים בבית בעלות שהיא יחסית זולה לכל דרך טיפולית אחרת.

לקבלת הסבר נרחב על השיטה ניתן לבקש מהמזכירה לשלוח לך סרטון הסבר, המפרט את השיטה וכיצד ניתן להשתמש בה באופן הטוב ביותר.

על קצה המזלג:

רוב האנשים סובלים מבעיות בשיניים עקב:

1. הפעלת כוחות חזקים ובלתי מאוזנים על השיניים (לרוב, באופן בלתי מודע לחלוטין ובעיקר במהלך שנת הלילה).

2. נזקי חומציות עקב בעיות עיכול או צריכה מוגברת של משקאות או מזון חומצי.

3. נזקי פעילות חיידקית מוגברת.

חברות התרופות ניסו לאורך השנים ליצור חומרים, בהם ניתן להשתמש על מנת להפחית את פעילות החיידקים, להפחית נזקי חומציות ולחזק את השיניים. עם זאת, נראה ששימוש רגיל בחומרים אלו אינו אפקטיבי מספיק ולכן רבים עדיין ממשיכים לסבול מבעיות בשיניים. בעיה זאת נוצרת משום שהחומרים לא יושבים מספיק זמן בפה ולא מספיקים לחדור לעומק הרקמה (החור בשן, כיס החניכיים וכו’) וליצור אפקט מספיק משמעותי.

זאת מכיוון שהפה שלנו מתמלא כל הזמן בנוזלים ולכן כל חומר שנשים יישטף יחסית במהירות, לפני שיספיק לעשות את הפעולה שלו.

ע”י שימוש באותם חומרים בתוך סדים רכים, אנו יכולים למנוע את השטיפה של החומר ולאפשר לו לחדור לעומק הרקמה לאורך זמן. דבר זה דומה למים היושבים על אבן גיר. אם נשים מים על אבן גיר ונזיז את האבן, המים ישטפו ולא יספיקו לחלחל לתוך אבן הגיר. עם זאת, אם נאפשר למים לשבת על גבי אבן הגיר למשך מספר דקות, נראה שהמים נספגו וחלחלו לעומק השכבות הפנימיות שלה. כך הן רקמות הפה שלנו. כאשר אנו מאפשרים לחומרים לשבת מספיק זמן ולחלחל, הם יכולים לחדור לעומק הרקמה ובכך נקבל מהם את האפקט המירבי.

בשיטה זו נעשה שימוש בסדים רכים, שקל ונוח להשתמש בהם ובאמצעותם אנו יכולים להשיג אפקט משולש:

1. בולם זעזועים (להפחתת נזקי הידוק ושחיקה מהשיניים והחניכיים).

2. שימוש בחומרים בעלי אפקט ניטרול פעילות חיידקים.

3. שימוש בחומרים בעלי אפקט חיזוק של החניכיים והשיניים. 

הוראות שימוש בסדים מחזקים

*** מומלץ לשים פעם אחת תזכורות בטלפון לדברים הכתובים להלן, כדי לסייע לך לעשות כל דבר בזמן הנכון והמתאים ביותר.  

 לטיפול או מניעה של חורים:

חשוב לשים לב- הימצאות פלאק ו/או אבנית על השיניים יכולה להפחית את יעילות הטיפול. לכן, חשוב להקפיד על היגיינה אוראלית כולל שימוש בחוט דנטלי ומברשות בין שיניות. הנחיות מדויקות להיגיינה אוראלית ניתן לקבל באופן אישי מהשיננית ו/או בקורס אונליין של ד”ר שרית אברהם, בו היא מלמדת כלים ביתיים לחיזוק השיניים, הפה והחניכיים.

שימוש בחומרים בתוך הסדים:

  1. במשך שבוע ראשון שימוש במשחה מינרלית של ROCS + __________ (משחה נוספת מותאמת אישית בהתאם להוראות הרופא) כל יום
  2. לאחר השבועיים הראשונים לעבור לשימוש יומיומי במשחת ROCS בלבד+ _______ משחה נוספת מותאמת אישית בהתאם להוראות הרופא) אחת לשבוע למשך חודש
  3. לאחר החודש הראשון- שימוש במשחת ROCS יומיומי
  4.   ROCS + __________ (משחה נוספת מותאמת אישית בהתאם להוראות הרופא) אחת לשלושה חודשים

מתי וכמה זמן להשתמש בסדים בכל פעם:

  1. שינה עם הסדים תאפשר קבלת אפקט בולם זעזועים (להפחתת נזקי הידוק ושחיקה מהשיניים והחניכיים) בנוסף לשימוש בחומרים בעלי אפקטי ניטרול פעילות חיידקים ושימוש בחומרים בעלי אפקט חיזוק של החניכיים והשיניים. 
  2. ניתן לשים את המשחה ולישון עם הסדים, במידה ולא נוח לישון עם שני הסדים ניתן להשתמש יום אחד בסד עליון ויום למחרת בסד תחתון. על מנת לזכור באיזה סד השתמשת, כתוב על גבי המודל המגיע עם הסד את הימים בהם נעשה בו שימוש. לדוגמא: על מודל עליון כתוב ימים א’, ג’, ה’, ש’ ועל גבי מודל תחתון: ב’,ד’,ו’. כך יהיה לך קל לדעת שנעשה טיפול שווה בשתי הלסתות.
  3. במידה ולא נוח לך ללכת לישון עם הסדים מאיזושהי סיבה, ניתן להשתמש בסדים 30 דקות ביום, בשעה שנוחה לך.

במידה והסדים ניתנו לך במטרה למנוע התפתחות של חורים התחלתיים, יש להגיע לבדיקות ביקורת במרפאה לפי הרצף הבא:

  1. לאחר החודש הראשון (*טיפול שיננית ובדיקת ביקורת עם צילומים אצל השיננית)
  2.  לאחר 3 חודשים (כנ”ל)
  3. אם הכל תקין, נעבור לבדיקת ביקורת כל חצי שנה
  4. במידה ויאובחן כי יש עדיין חורים פעילים הרופא ישקול טיפולי אינפילטרציה מרפאתיים בנוסף ו/או סתימות.

* ממצאי הבדיקה והצילומים יעברו אל הרופא והוא יאבחן אם יש צורך שתגיע לטיפול נוסף או שבינתיים ניתן להמשיך עם הסדים. 

**במידה והסדים ניתנו למניעה בלבד, מומלץ להגיע לבדיקת ביקורת אחת לחצי שנה (במידה ויש לך סימן שאלה לגבי כך, יש ליצור קשר עם המרפאה ולעדכן אותה במצבך כעת, ייתכן ונשקול לזמן אות לפני תום 6 החודשים).

 לטיפול או מניעה של בעיות חניכיים (כיסים/ דימום/ נפיחות/נסיגה) סביב שיניים ושתלים:

גם בטיפול בחניכיים, כמובן, חשוב לשים לב- הימצאות פלאק ו/או אבנית על השיניים יכולה להפחית את יעילות הטיפול. לכן, חשוב להקפיד על היגיינה אוראלית כולל שימוש בחוט דנטלי ומברשות בין שיניות. הנחיות מדויקות להיגיינה אוראלית ניתן לקבל באופן אישי מהשיננית ו/או בקורס אונליין של ד”ר שרית אברהם, בו היא מלמדת כלים ביתיים לחיזוק השיניים, הפה והחניכיים

בנוסף, הפרוטוקול הטיפולי הרשום כאן הינו פרוטוקול כללי, במידה וניתנו לך הנחיות נוספות בהתאמה אישית למצבך, חשוב מאוד לעקוב במדויק אחר הוראות שניתנו לך באופן אישי ע”י הרופא, לרבות שילוב של טיפולי חניכיים במרפאה.

בטיפולי חניכיים, מומלץ לשלב את השימוש בסדים עם צחצוח בפורמולה הצמחית המורכבת מתערובת ייחודית של שמנים אתרים+ אבקת חוואר בנטונייט. 

שימוש בפורמולה צמחית לאנשים עם כיסי חניכיים, דימום, נפיחות ומחלת חניכיים:

יש לנקות ביסודיות את השיניים עם מים בלבד וללא משחה. 

יש לנקות היטב את מברשת השיניים ולהשאיר אותה מעט לחה, לאחר מכן לטבול אותה באבקת החוואר (ייווצר מעין “בוץ” על גבי המברשת) ולאחר מכן לטפטף 2-3 טיפות מתערובת השמנים.

לצחצח את השיניים ובין השיניים עם מברשוניות באמצעות החומרים, לירוק ולא לשטוף את הפה. צחצוח עם הפורמולה אמור להיפסק לאחר כ- 3 חודשים או בהתאם להוראות הרופא.

במידה והצחצוח באמצעות הפורמולה הצמחית באופן המפורט לעיל גורם לך לרגישות, ניתן להתחיל שימוש כמפורט במצב של נסיגת חניכיים להלן ולאחר כשבועיים או מספר שבועות (אם יש לך דלקת מאוד חריפה ורגישות גדולה כתוצאה מכך) לעבור לצחצוח רגיל. מיד לאחר מכן להכניס את הסדים עם החומרים כמפורט להלן.

שימוש בפורמולה צמחית לאנשים עם נסיגת חניכיים :

במצבים של נסיגת חניכיים נימנע מפעולת צחצוח עם הפורמולה ונשתמש בה באופן מעט שונה. נערבב כ- 2-3 טיפות מהמשמנים יחד עם מעט מאבקת החוואר לקבלת מרקם בוצי, נניח על החניכיים עם אצבע ולא עם מברשת ונעשה עיסוי עדין של החניכיים, לאחר מכן נירוק ולא נשטוף ומיד לאחר מכן נכניס את הסדים עם החומרים כמפורט להלן.

 

שימוש בחומרים בתוך הסדים:

  1. במשך שבועיים ראשונים שימוש במשחת אוזון + ג’ל קורסודיל כל יום
  2. לאחר השבועיים הראשונים לעבור לשימוש יומיומי במשחת אוזון  בלבד
  3. אחת לשבוע, להוסיף לאוזון שוב ג’ל קורסודיל. לחזור על כך, כל שבוע למשך חודש.
  4. לאחר החודש הראשון להמשיך להשתמש רק בשמן אוזון 
  5. בכל שלב, ניתן לשלב עם שמנים אתריים מומלצים (מנטה, ציפורן, קינמון, אקליפטוס, סינרגיה של צ’יפורן ג’וניפר)

 

מתי וכמה זמן להשתמש בסדים בכל פעם:

  1. שינה עם הסדים תאפשר קבלת אפקט משולש של הסד- בולם זעזועים (להפחתת נזקי הידוק ושחיקה מהשיניים והחניכיים), שימוש בחומרים בעלי אפקטי ניטרול פעילות חיידקים, שימוש בחומרים בעלי אפקט חיזוק של החניכיים והשיניים. 
  2. ניתן לשים את המשחה ולישון עם הסדים, במידה ולא נוח לישון עם שני הסדים ניתן להשתמש יום אחד בסד עליון ויום למחרת בסד תחתון. על מנת לזכור באיזה סד השתמשת, כתוב על גבי המודל המגיע עם הסד את הימים בהם נעשה בו שימוש. לדוגמא: על מודל עליון כתוב ימים א, ג, ה, ש ועל גבי מודל תחתון: ב,ד,ו. כך יהיה לך קל לדעת שנעשה טיפול שווה בשתי הלסתות.
  3. במידה ולא נוח לך ללכת לישון עם הסדים מאיזושהי סיבה, ניתן להשתמש בסדים 30 דקות ביום, בשעה שנוחה לך עם החומרים הנ”ל.

יחד עם השימוש בסדים,  יש להגיע לייעוץ אישי ובדיקות במרפאה לפי הרצף הבא:

  1. לפני התחלת שימוש בסדים, פגישת ייעוץ והדרכה אישית אצל השיננית. פגישה זו הינה אבן יסוד חשובה בתהליך ותהיה לך אפשרות לקבל הדרכה אישית יסודית ומקיפה, שתסייע לך להגיע לתוצאות טובות ואפקטיביות יותר. מומלץ להביא אתך כלי כתיבה ואת החוברת הזו על מנת לכתוב לך דגשים חשובים מהפגישה.
  2. לאחר שבועיים, פגישת מעקב אחר התקדמות אצל השיננית+ התחלת טיפול (לאנשים אשר יטופלו ע”י רופא או מומחה חניכיים – הטיפול בפגישה זו יהיה טיפול ראשוני מכין לקראת הטיפול העמוק יותר)
  3. במידה ויש אור ירוק מהשיננית, ניתן להתקדם לטיפול החניכיים המרפאתי, במידה והומלץ לך לעשות זאת.
  4.  חודשיים לאחר סיום סדרת טיפולי החניכיים באופן מעמיק, בדיקת ביקורת והחלטה לגבי המשך.

שימוש בסדים לפני טיפולי שיננית, להפחתת דלקת וכאבים.

בשימוש ביתי בסדים, ניתן להפחית באופן משמעותי את דלקת החניכיים וכך, באופן טבעי, תהיה הפחתה משמעותית ברגישות בטיפולי השיננית. 

עם זאת, אם ידועה לך רגישות גבוהה במיוחד בטיפולי השיננית, ניתן להקדים כ-20 דקות לפני הטיפול, לבקש מהשיננית לשים לך בתוך הסדים משחה מאלחשת ובכך לקבל אפקט הרדמה מקומית של החניכיים לפני הטיפול. דבר זה מקל באופן משמעותי מאוד על הטיפול ויכול לסייע לך להימנע מהצורך בטיפול חניכיים עם הרדמה ע”י רופא (דבר יכול להיות חסכוני ויעיל יותר עבורך).

חזרה לחלק מסוים במאמר
דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

שיקום הפה

הפה ומערכת השיניים שלנו נדרשים להיות פונקציונליים, כדי לאפשר לנו לאכול ולבטא דיבור, אבל בשל מיקומם המרכזי והחזיתי, חשוב שיהיו

קרא עוד »
הקצעת שורשים
הקצעת שורשים

חניכיים מדממות? הפרשת מוגלה מהחניכיים? תמרור אזהרה! זה הזמן לפנות לרופא השיניים ולקבל טיפול מיידי. הזנחה תמיד היוותה גורם לתוצאות בלתי

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן