הוראות לאחר שחזור פלסטי של השן (סתימה), כיפוי מוך או טיפול לשימור חיות השן (טיפול מונע לטיפול שורש)

בכל מצב בו היה חור בשן, גם אם הוא יחסית קטן או בינוני, כבר בשלב זה נוצרת דלקת בתוך שורש השן.

לרוב, דלקת זו אינה מורגשת בשלבים של חור קטן עד בינוני, אך אין זה אומר כי לא התחיל תהליך דלקתי.

מטרת התהליך הדלקתי הינה להילחם בפלישה של חיידקים המגיעים מאזור החור.

בעקרון, לא ניתן לדעת מראש איזה סוג של תהליך דלקתי התרחש בשן ולפעמים עלולים (לעתים יותר נדירות) להתפתח כאבים לאחר הטיפול. לרוב, כאשר מבצעים טיפול בגישה הביומימטית (על פיה אנו מטפלים במרפאתנו) תהליכי הדלקת בשן נרגעים ולרוב אין כאבים. עם זאת, לעתים ישנם מקרים יוצאי דופן ומטרת ההוראות כאן הינה לאפשר לך לדעת מה עושים בכל מצב, כדי לעזור לך לפעול באופן הנכון והבטוח ביותר עבורך.

אם מתעורר כאב לאחר הטיפול, לרוב דבר זה מעיד על תגובה דלקתית שהייתה בשן טרם הטיפול.

בדרגת כאב קלה עד בינונית, ניתן להתמודד עם המצב די בקלות ע”י שטיפות פה עם ½ כפית מלח, רבע כוס מים וטיפה אחת של שמן ציפורן, טיפה אחת של שמן מנטה. שטיפת פה זו מאוד יעילה להקלה על כאבים וניתן לבצע אותה במשך כל היום כל כמה זמן שמרגישים צורך.

במידה ודרגת הכאב היא גבוהה, ניתן עדיין לנסות להשתמש בשטיפת הפה לעיל, אך במידה וזה לא מספיק ניתן ליטול משככי כאבים- היעיל ביותר הוא שילוב של שני משככי כאבים: 400 מ”ג אדוויל+ 1000 מ”ג אקמול.

כאבים בדרגה גבוהה למשך כיומיים עד שלושה לאחר הטיפול, הינם סבירים, כל עוד הם הולכים ופוחתים בימים שלאחר מכן. עד שבועיים או חודש של רגישות קלה (לקור/ חום) זה גם סביר. לעתים, לוקח זמן עד שהדלקת בשן חולפת (לפעמים הדלקת מתעוררת רק לאחר ניקיון השן. דבר זה דומה למצב שבו יש שריטה על העור ולא כ”כ מרגישים אותה עד שבים ומנקים עם אלכוהול ושמים תרופה ואז מתחילים להרגיש כאב. הכאב הוא תוצר של זרימת דם לאזור, לצורך ריפוי)

במידה והכאבים לא פוחתים לאחר כשלושה ימים ורק מתגברים- יש ליצור קשר מיידי עם המרפאה, לקבלת ייעוץ והכוונה.

במידה והכאב פחת אך נשאר בדרגה עמומה ולא חולף עדיין לאחר חודש, גם מוטב ליצור קשר עם המרפאה ולדווח בהקדם האפשרי.