הוראות לאחר טיפולי שיננית, הקצעת שורשים ו/או טיפול לא ניתוחי לשיקום החניכיים

1. לעתים אנשים קצת חוששים לנקות את החניכיים לאחר הטיפול. חשוב מאוד להבין שזו טעות וצעד כזה עלול לגרום לחזרה של הבעיות, לכן יש לעיין בהוראות להלן ולהקפיד ליישמן על מנת לקבל את האפקט המקסימלי מהטיפול.
  2. יש לבצע את ההוראות להגיינה אורלית כפי שהוסברו לך ע”י הרופא והשיננית, על מנת לקבל ריפוי מלא ושיקום מירבי של רקמות החניכיים הפגועות.
    אם יש לך חשש שאינך בטוח בטיפול שאתה עושה בבית וברצונך לקבל ייעוץ והכוונה אישיים לדברים שיש לבצע בבית, מוטב לקבוע פגישת ייעוץ נוספת עם השיננית או מקדמת בריאות הפה במרפאה על מנת להרגיש ביטחון וודאות שאתה בדרך הנכונה לקבלת תוצאות מירביות מהטיפול.
  3. מיד לאחר הטיפול, יש להימנע מאכילה עד אשר תפוג השפעת ההרדמה. השתייה מותרת כבר לאחר חצי שעה.
  4. יש להימנע מלירוק או לשטוף את הפה חצי שעה לאחר הטיפול.
  5. כאב בחניכיים לאחר הטיפול הינו תופעה נפוצה, ניתן ליטול משכך כאבים בסיום הטיפול ולאחריו בהתאם לצורך.
  6. בדרגת כאב קלה עד בינונית, ניתן להתמודד עם המצב די בקלות ע”י שטיפות פה עם ½ כפית מלח, רבע כוס מים וטיפה אחת של שמן ציפורן, טיפה אחת של שמן מנטה. שטיפת פה זו מאוד יעילה להקלה על כאבים וניתן לבצע אותה במשך כל היום כל כמה זמן שמרגישים צורך.
  7. במידה ודרגת הכאב היא גבוהה, ניתן עדיין לנסות להשתמש בשטיפת הפה לעיל, אך במידה וזה לא מספיק ניתן ליטול משככי כאבים- היעיל ביותר הוא שילוב של שני משככי כאבים: 400 מ”ג אדוויל+ 1000 מ”ג אקמול.
  8. ייתכנו כאבים או תחושת אי נוחות  בחניכיים ובשיניים המטופלות למשך מספר שעות עד כשבועיים.
  9. במהלך הריפוי תיתכן התכווצות של החניכיים כתוצאה משיפור במצב הדלקת והבצקת ועל כן חשיפת שורשי השיניים. נסיגת חניכיים אינה נוצרת כתוצאה מטיפול החניכיים כי אם מצב שנוצר עקב המחלה ולאחר הטיפול הוא נחשף, עקב ריפוי, ירידה בנפיחות וחזרה של החניכיים למקומן הטבעי (ביחס למיקום העצם הנוכחי).
  10. עקב נסיגת החניכיים ועד לסגירת כיסי החניכיים תיתכן רגישות לקור וחום. ניתן להתמודד עם כך ע”י שטיפות פה עם שמן מנטה וציפורן כמפורט בסעיף 7. במידה וזה לא מספיק- ניתן להגיע למרפאה לטיפול לאיטום אזור שורשי השיניים החשופים.
  11. תיתכן ניידות קלה של השיניים המטופלות עד מספר ימים לאחר הטיפול, לרוב זה חולף, למעט שיניים שאבדה סביבן הרבה עצם עוד טרם הטיפול.
  12. ייתכן רוק דמי במהלך 24 השעות הראשונות שלאחר הטיפול .
  13. ייתכן קושי בלעיסה ופתיחת הפה עד מספר ימים לאחר הטיפול.
  14. ייתכנו כיבים על רקע הרפטי או אפטות לבעלי נטיה קודמת, גם כאן ניתן להיעזר בשטיפת הפה המפורטת בסעיף 7.

באילו מקרים עליך לפנות למרפאה?

כאבים אשר אינם חולפים לאחר מספר ימים או כאבים בעוצמה מתגברת.
נפיחות וחום באיזור המטופל שאינה חולפת לאחר יום או יומיים.
דימום שאינו נפסק.(נדיר)
תחושת הרדמה שאינה חולפת.(נדיר)
כל שאלה או בעיה אחרת שמטרידה אותך.
בסיום סדרת הטיפולים יקבע לך תור לבדיקת חניכיים חוזרת ע”י הרופאים המומחים על מנת לבצע הערכה מחדש של בריאות החניכיים. ברוב המקרים לאחר טיפול זה מצב החניכים מתייצב והנך עובר לשלב התחזוקה והמעקב הפריודונטלי שהוא הינו הטיפול החשוב ביותר במחלת החניכיים.

השתלת עצם

פעמים רבות, לאחר עקירת השן, נוצר מצב שבו אין מספיק עצם לצורך ביצוע השתלת השיניים. במצבים אלו יש לבצע השתלת