לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפולי חניכיים בלייזר

טיפולי חניכיים בלייזר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

רופאת שיניים עם ניסיון רב בשיטות מתקדמות ואפקטיביות, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

שימוש בטכנולוגיית הלייזר בעולם רפואת השיניים הפך לפופולרי מאוד בהתאם למספר יתרונות משמעותיים אותם הוא מביא לתחום בדגש על דיוק, מיקוד וביו סטימולציה. הלייזר כפתרון חדשני מועדף מסייע במגוון טיפולי שיניים ומהווה כלי איכותי ויעיל במיוחד לטיפול בדלקות ומחלות חניכיים. ד”ר שרית אברהם מסבירה על שימוש בלייזר בטיפולי שיניים ועל תרומתו המהותית לענף הדנטלי. התוצאות, כך לפי ד”ר אברהם, מעידות כי הלייזר הוא כלי מהפכני לשימור טיפולי חניכיים, להפחתה בכאב ולשמירה על חניכיים בריאות לטווח הארוך.

 

סוגי מחלות חניכיים ושלבי המחלה

ברפואת שיניים נהוג לחלק את מחלות חניכיים לפי סוג, שלב ההתפתחות והאזורים המושפעים מהמחלה:

שלב ראשוני: דלקת חניכיים

השלב הקל ביותר של מחלת חניכיים הוא דלקת חניכיים. בשלב זה תוכלו להבחין בתסמינים נפוצים כגון: נפיחות, אדמומיות, דימום בזמן צחצוח שיניים. כעת הדלקת פוגעת בחניכיים בלבד ואינה גורמת הרס לכל מיסב השן (מבני התמיכה בשיניים).

שלב מתקדם: פריודונטיטיס

דלקת חניכיים שאינה מטופלת תהפוך בהדרגה למחלה כרונית ותייצר פגיעה בעצם וברקמות התומכות שסביב לשיניים. במחלת חניכים קיימות 3 דרגות חומרה:

  1. דרגת חומרה קלה: לאחר שדלקת חניכיים מתפשטת, תחילה יאבד החולה מנפח העצם ורמת ההידוק של רקמת החניכיים מסביב לעצם תיחלש, תופעה זו עשויה לגרור נסיגת חניכיים וכיסי חניכיים עמוקים (רווח בין החניכיים לשיניים) בתוכם יצטברו שאריות מזון וחיידקים.
  2. דרגת חומרה בינונית: בשלב זה תחול הידרדרות נוספת במצב, נסיגת החניכיים תהפוך לבולטת יותר, כיסי החניכיים יעמיקו וחיידקים יוכלו לחדור פנימה בצורה עמוקה יותר. בשלב זה החולה יחוש ברגישות מוגברת באזור החניכיים והשיניים ועלולה להיות תזוזה בשיניים.
  3. דרגת חומרה גבוהה: מחלת חניכיים בדרגה חמורה מאופיינת בנסיגת שיניים בולטת מאוד, באובדן עצם משמעותי ורפיון או תזוזה בשיניים. יש לדעת כי בשלב זה מבני התמיכה בשיניים ניזוקים מאוד, לעיתים עד למצב בלתי הפיך.https://www.youtube.com/watch?v=DCkny-hKwpU&t=1s

למה מומלץ להשתמש בלייזר בטיפולי חניכיים?

חיטוי ממוקד

קרן הלייזר מאופיינת ביכולת מיקוד גבוהה מאוד, באמצעותה ניתן לכוון קרן באורך הגל הרצוי ולפעול להסרה של רקמות ספציפיות מבלי לפגוע ברקמות בריאות בחניכיים ובשיניים. ד”ר שרית אברהם הרואה בשימור השן הטבעית ערך גבוה, משתמשת בלייזר על מנת לשמור על מינרל השן הטבעית ועל רקמת החניכיים תוך הסרת הרקמות הפגועות בלבד ללא פגיעה בחלקים הבריאים בחלל הפה (כמו שהיה מקובל בעבר בשימוש במכשור ידני, באמצעותו בלתי מן הנמנע שלא להסיר יחד עם חיידקים ורקמה פגועה – גם רקמה בריאה).

החלמה קצרה ללא תופעות לוואי

שימוש בלייזר לעידוד חידוש רקמתי (ביוסטימולציה) מאפשר שימוש בלייזר כאמצעי לעידוד פעילות ביולוגית. הלייזר בעצם מגייס את הגוף לייצור תאים חדשים באמצעות גירוי ובכך מאיץ את תהליך ההחלמה. בהתאם למחקרים שבוצעו ולפי ניסיונה של ד”ר שרית, מטופלים שעברו טיפולי חניכים בעזרת לייזר נהנו מתוצאות טיפול איכותיות בטווח הארוך וכן בטווח הקצר – נהנו מהחלמה מהירה יותר ובמינימום תופעות לוואי כמו כאבים ונפיחות.

 

פעולות הלייזר במסגרת טיפול חניכיים

קרן הלייזר פועלת באמצעות העברת אלומת אור מרוכזת לאזור ממוקד בחניכיים. סוג האינטראקציה עם רקמת החניכיים והפעולה אותה תבצע קרן הלייזר ייקבעו על פי אורך הגל. להלן מגוון פעולות אותן מבצעת קרן הלייזר במפגש עם רקמת החניכיים:

  • הריגת חיידקים – קרן הלייזר מסוגלת לזהות את המלנין המצוי בגופיפי החיידקים ולנטרל אותו בצורה ישירה מבלי לפגוע ברקמות נוספות. החום של הלייזר מסוגל לנטרל ביעילות חיידקים באזורים נגועים בשיניים ובכיסי החניכים כאשר אנרגיית הלייזר משבשת את דפנות תאי החיידק, מוציאה אותו מאיזון ומביאה להרס חיידקי ולמיגור הדלקת.
  • הסרה מדויקת של רקמת חניכיים פגועה – כאשר יש להסיר רקמה נגועה בצורה מדויקת באמצעות לייזר ניתן לבצע אידוי של הרקמה (אבלציה). החום אותו מעביר קרן הלייזר מאדה את המים המצויים ברקמה ובכך מסייע לביטול הרקמה הבלתי רצויה. כך נמנעת התפשטות הזיהום לחלקים נוספים בחניכיים, במבנים התומכים בשן ובשן עצמה.
  • צריבה ואיטום של כלי דם – במהלך טיפול חניכיים נוצר פעמים רבות דימום. באמצעות קרן לייזר באורך גל מדויק ניתן לצרוב את כלי הדם ולאטום אותם, בצורה כזו נמנע דימום משמעותי ותהליך הריפוי מואץ.
  • ביוסטימולציה – אנרגיית קרני הלייזר מסוגלת לעורר תאי חניכיים לחידוש הרקמה להחלמת האזור המטופל. חום המופק באמצעות קרן הלייזר מפעיל בתאי החניכיים תגובה ביולוגית המעודדת את הגוף לייצר קולגן וגורמי גדילה באופן מוגבר, באופן זה החלמת החניכיים נעשית בצורה מהירה יותר ותופעות הלוואי פוחתות משמעותית.

 

סוגי הלייזר הדנטלי

בתחום רפואת השיניים קיימים מספר סוגי לייזר ייעודיים:

סוג הלייזר תכונות ומטרת השימוש 
לייזר דיודה מיועד לשימוש ברקמות רכות בדרך כלל לצורך לטיפול במחלות חניכיים, לייזר מסוג זה יעיל מאוד בהסרת רקמת החניכיים בצורה יעילה וממוקדת.
לייזר ארביום מתאים להליכי טיפול לרקמות רכות וקשות. מסייע בטיפולי חניכים וכן מציע טיפול יעיל גם בעששת ולצורך הכנת משטח שן לצורך שחזור.
לייזר CO2 מסייע ביישום מטרות דנטליות שונות כולל הסרה של נגעים ברקמות הרכות, ביצוע ניתוחי פה וטיפול בכיבים בפה. יעיל במיוחד לצורך אידוי וחיתוך ברקמות רכות.
לייזר Nd:YAG מסייע בחיטוי תעלות השורש וטיפול בנגעים בחניכיים ובחלל הפה, מכיוון שהוא כולל תכונות אנטיבקטריאליות. מתאים לטיפול ברקמות רכות וקשות.
לייזר Er:YAG: מתאים בעיקר לטיפול ברקמות קשות כגון עיצוב העצם מחדש בטיפול כירורגי בחניכיים לצד הכנת השן לשחזור והסרת עששת.

דנטלי פרסונלי – טיפולי חניכיים בשילוב לייזר ומכשור רפואי מהמתקדמים בעולם

מרפאת דנטלי פרסונלי  – מרפאת שיניים בירושלים בהנהלת ד”ר שרית אברהם, מתמחה בטיפולי חניכיים, השתלות שיניים ושיקום הפה ומשלבת טיפול מקיף במגוון טכניקות, מכשירים וחומרים בשילוב לייזר. צוות המרפאה על פי שיטתה של ד”ר אברהם, מאמין בטיפול ביולוגי ובשימור השן הטבעית כדי להשיג תוצאות לטווח הארוך ולאפשר למטופל ליהנות מבריאות החניכיים וחלל הפה כולו לאורך זמן מבלי להזדקק לטיפולים חוזרים ובמינימום כאב ותופעות לוואי. לקביעת פגישת ייעוץ חייגו עכשיו: 077-997-4460.

טיפולי חניכיים בלייזר
טיפולי חניכיים בלייזר

שאלות נפוצות בנושא הלבנת שיניים

טיפולי חניכיים בלייזר מתאימים לרוב המטופלים הסובלים ממחלות חניכיים ברמות חומרה שונות ומסייעים בשמירה על תוצאות הטיפול לטווח הארוך ובהחלמה זריזה בהפחתת תופעות הלוואי למינימום. כמובן ששימוש בלייזר ייקבע על פי המלצות מומחה רפואת שיניים ובהתאם להגבלות על שימוש בלייזר בטיפול בשחזורים קרמיים מסוימים וכלפי נשים בהריון ונשים במצבים רפואיים שונים.

טיפול חניכיים המשלב שימוש בלייזר יחד עם טכניקות דנטליות מתקדמות וחומרים איכותיים, במקרים רבים מסייע בשמירה על הרקמה הטבעית, מונע דלקות חוזרות, מאיץ את תהליך הריפוי ומפחית למינימום תופעות לוואי כמו נפיחות וכאבים לאחר הטיפול.

ברקמת החניכיים קיימים חיידקים חזקים מאוד העמידים בפני חומרים שונים ועלולים להצטבר בכיסי החניכים. חיידקים אלו עשויים להמשיך ולשגשג גם לאחר טיפול חניכיים מעמיק ולאפשר לדלקת להמשיך להתפתח לכדי מחלת חניכיים שרק תלך ותחמיר. בשימוש בלייזר, אנרגיית החום אותה הוא מעביר מסוגלת להרוס גם חיידקים עמידים מאוד בצורה מדויקת ובלי לפגוע ברקמות הבריאות.

חזרה לחלק מסוים במאמר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן