לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול שורש בלייזר

טיפול שורש בלייזר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

רופאת שיניים עם ניסיון רב בשיטות מתקדמות ואפקטיביות, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

רפואת שיניים מתקדמת רואה בטיפול שורש מוצא אחרון לאחר ביצוע טיפולי שיניים שמרניים, כאקט למניעת עקירת שיניים. מרפאת דנטלי פרסונלי היא מרכז רפואי אליו מגיעים מטופלים מכל הארץ במטרה להימנע מטיפולי שורש בהתאם לגישה הטיפולית של ד”ר שרית אברהם, מנהלת המרפאה. יחד עם זאת, במקרים בהם טיפול שורש בלתי מן הנמנע, ד”ר שרית ממליצה על טיפול שורש בלייזר כאמצעי לחיטוי עמוק וניקוי מקסימלי של תעלות השורש לצורך מניעה של דלקות חוזרות בעתיד. טיפול שורש בלייזר: מומחי ‘דנטלי פרסונלי’ מסבירים על השיטה ויתרונותיה.

מתי מומלץ להשתמש בשיטה של טיפול שורש בלייזר?

כמו שפתחנו את המאמר, על פי גישתה של ד”ר שרית אברהם, טיפולי שורש הם צעד מאוחר למניעת עקירת שיניים והשתלות שיניים, קודם לכן עושים היא וצוות המרפאה כל שביכולתם כדי לשמר את השן הטבעית ולנקוט בדרכים שמרניות ואטראומטיות לגוף. יחד עם זאת, במקרה בהם הדלקת התפשטה לשורש וקיים סיכון לאובדן השן, יהיה צורך לבצע טיפול שורש יסודי למניעת תהליכים הרסניים עד בלתי הפיכים בתעלות השורש.

טיפול שורש בלייזר הוא טיפול הכולל שימוש באנרגית הלייזר כדי לבצע חיטוי מעמיק של אזור תעלות השורש ולנקות את הרקמה בצורה יסודית.

 

התמונה לעיל מדגימה את יכולת חדירת קרן הלייזר לניקוי תעלות השורש באופן אפקטיבי יותר מכל דרך חיטוי אחרת. התמונה לקוחה מהסרטון בקישור כאן: https://www.youtube.com/watch?v=g4NKhtrj1G8

טיפול שורש בלייזר – היתרונות

חיטוי יסודי למניעת דלקות שיניים חוזרות

אנרגיית הלייזר מסוגלת לדכות פעילות חיידקית הן ברקמות הרכות והן ברקמות הקשות בשן (בהתאמת אורך הגל לצורך הספציפי). בניגוד לשיטה המסורתית הפועלת לסילוק רקמה נגועה בחלק הרך של השן, הלייזר מבצע חיטוי גם בשכבות העמוקות של השן ומנדף פעילות חיידקית לחלוטין. בהשוואה לטיפול המסורתי בו קיים סיכון לחזרה של הדלקת בהתאם למצב בו נותרים חיידקים בשכבות העמוקות של השן, טיפול שורש בלייזר מנקה את השן מהזיהום בצורה מושלמת ובכך מונע טיפולי שורש חוזרים או במצבים חמורים יותר: עקירות שיניים והשתלות.

מיקוד ודיוק בהסרת רקמות נגועות

ד”ר שרית אברהם רואה ערך גבוה בשימור השן הטבעית כחלק מתפיסת רפואית מתקדמת הנשענת על המחקר בתחום הדנטלי המשקף כי אין תחליף ליכולות הביולוגיות של השן הטבעית. באמצעות טכנולוגיית הלייזר ניתן לבצע ניקוי וחיטוי מדויקים ללא הסרה של חומר שן בריא.

בשיטה הקונבנציונלית לא ניתן היה עד היום להימנע מלהסיר חלקי שן בריאים, כיום, עם שילוב טכנולוגיית לייזר בטיפולי שורש מתקדמים, ניתן לבצע פעילות של ניקוי וחיתוך ללא פציעה של רקמות נוספות בחלל הפה.

נוחות גבוהה למטופלים

ביחס למכשור הרועש ולטיפול המסב אי נוחות למטופל, הלייזר אינו מורגש ואינו גורם לתחושת כאב או לרעש טורדני.

החלמה מהירה

ביחס להחלמה מטיפול שורש בשיטה המסורתית, טיפול בלייזר טראומטי פחות לגוף ולכן מאפשר תהליך ריפוי מהיר ויעיל יותר.

תוצאות טיפול אופטימליות

בהתאם ליכולות הביו סטימולציה של הלייזר, ניתן לבצע באמצעותו טיפול שורש המגרה תהליכי ריפוי וצמיחה מחודשת של תאים באזור השן. ביחס לשיטות אחרות, טיפול שורש בשילוב לייזר מציג את התוצאות הטובות ביותר לאורך זמן.

מה כולל הליך של טיפול שורש בלייזר?

טיפול שורש בלייזר כולל מספר שלבים. בשלב הראשון יניח הרופא המטפל סכר גומי על השן במטרה לבודד אותה ולשמור על חלקה הפנימי מפני זיהום רוק. רופא השיניים ייצור גישה למוך השן באמצעות קרן הלייזר ויסיר את הרקמה הנגועה בצורה עדינה. לאחר מכן יעצב המומחה את פנים השן, יחטא וימלא בחומר אינרטי. הלייזר עשוי לשמש כתחליף למקדח וכאמצעי לניקוי יסודי ללא פציעה וסילוק של רקמות בריאות באזור המזוהם.

טיפול שורש בלייזר בשילוב מגוון טכניקות לתוצאות טיפול אופטימליות

ד”ר שרית אברהם מדגישה כי טיפול שורש בלייזר אינו כולל שימוש בלייזר בלבד אלא מהווה חלק מסט כלים טיפוליים בו עושה שימוש צוות המרפאה. רופא שיניים מטעם מרפאת “דנטלי פרסונלי” יפעל לשילוב טכנולוגיית הלייזר כחלק משלל טכניקות וחומרים לניקוי ואיטום מקצועי של השן. המכלול הטיפולי יסייע בנטרול מוחלט של הפעילות הדלקתית בשן וימנע את הסיכון לדלקת חוזרת במקום ולצורך בביצוע השתלות שיניים בהמשך.

איך לבחור מומחה לביצוע טיפול שורש בלייזר?

ביצוע של טיפול שורש בלייזר דורש מיומנות ומקצועיות רבה. בחירה במומחה לטיפול שורש בלייזר חייבת להיעשות לאחר בירור כי אכן המומחה מכיר היטב את עולם הלייזר הדנטלי והוא התמחה והתנסה בשימוש בטכנולוגיית הלייזר בטיפולי שורש. מכיוון שמדובר בכלי חדשני, לא בכל מרפאות השיניים קיים שירות זה ועל כן, כבר לפני בניית התוכנית הטיפולית חשוב לוודא כי היא משלבת שימוש בלייזר על ידי מומחה לטיפול דנטלי בלייזר.

דנטלי פרסונלי – המרכז המתקדם בארץ לביצוע טיפולי שורש בלייזר

דנטלי פרסונלי – מרפאת שיניים בירושלים בניהולה של ד”ר שרית אברהם מציע טיפולים מתקדמים בשילוב לייזר בהתאמה לגישה ביולוגית והסתכלות רפואית רחבת היקף לרווחת המטופל לאורך שנים. המרפאה מציעה מעטפת טיפולים בשילוב לייזר בדגש על מקצועיות מקסימלית ושימוש במכשור המתקדם בעולם. ד”ר שרית אברהם מאמינה כי רפואת שיניים חייבת להיות רחבת היקף ומעמיקה ולא יכולה להציע פתרונות נקודתיים בלבד, לפי שיטה הוליסטית זו היא מכוונת גם את צוות המרפאה לבניית תוכנית טיפול מקיפות ולביצוע טיפולים מקצועיים הרואים את הגוף כשלם ושואפים לאיזון בין המערכות השונות מתוך הבנה כי לבריאות חלל הפה השפעה מכרעת על בריאות הגוף כולו.

בסרטון להלן ניתן לצפות בסרטון בו ד”ר נמט מארה”ב מסביר על התהליך של טיפול שורש באמצעות לייזר דנטלי, הסבר חשוב וטוב לכל מי שרוצה חיים שקטים לאחר טיפול השורש:

לקראת טיפול שורש? לקביעת תור לבדיקת אבחנה וייעוץ חייגו עכשיו: 02-3819945

 

שאלות נפוצות בנושא הלבנת שיניים

  1. חיטוי יסודי של השכבות העמוקות בשן ושל תעלות השורש למניעת זיהום חוזר.
  2. הסרה ממוקדת של רקמות נגועות/מתות ומניעת הסרת חלקים בריאים בשן
  3. הלייזר מונע פעילות של מקדח ובכך הופך את ההליך הדנטלי לנוח יותר עבור המטופלים.
  4. ביוסטימולציה – אנרגיית הלייזר פועלת לגירוי הרקמה לייצור תאים חדשים ובכך מזרזת את תהליך הריפוי ומסייעת בהחלמה מהירה יותר.

טיפול שורש בלייזר במרפאת דנטלי פרסונלי כולל טיפול בטכניקות וחומרים שונים לחיטוי מקסימלי של הרקמה הנגועה ולהסרה של חלקים מזוהמים בשן לצורך ריפוי השן ולמניעת התפתחות חיידקית באזור. רופאי השיניים במרפאה משלבים לייזר כחלק מתוכנית טיפולית כוללת המשתמשת בסט כלים איכותי, מקצועי ומתקדם מאוד לביצוע טיפול שורש מושלם כדי לספק למטופל תוצאות שתישמרנה למשך שנים ארוכות ללא נזק.

חשוב לבחון את רמת הניסיון שלו בטיפול בעזרת לייזר וכן לברר את רמת המקצועיות שלו והגישה הטיפולית. במרפאת דנטלי פרסונלי עובד צוות דנטלי מהשורה הראשונה על פי שיטתה של ד”ר שרית אברהם המובילה גישה ביולוגית מתקדמת לשמירה על השן הטבעית ככל האפשר.

תהליך ההחלמה של המטופל אחרי טיפול שורש בשילוב לייזר הוא קל וקצר יותר מאשר טיפול בשיטה המסורתית. ברוב המקרים רמת הכאב תהיה נמוכה יותר ובהתאם להשפעה הביולוגית על השן, הגוף יתאושש מהר יותר לאחר ביצוע טיפול שורש באמצעות טכנולוגיית לייזר.

חזרה לחלק מסוים במאמר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 02-3819945

טיפול שורש בלייזר
טיפול שורש בלייזר

רפואת שיניים מתקדמת רואה בטיפול שורש מוצא אחרון לאחר ביצוע טיפולי שיניים שמרניים, כאקט למניעת עקירת שיניים. מרפאת דנטלי פרסונלי

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן