לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נפלה לי השן – מה עושים?

נפל לי השן מה עושים?
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

רופאת שיניים עם ניסיון רב בשיטות מתקדמות ואפקטיביות, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

התרופפות או נשירה של שן כתוצאה מחבלה, מחלת חניכיים או הזדקנות – דורשת טיפול מידי, זאת במטרה לשמור על השן הטבעית ולמנוע את אובדן השן לחלוטין. ד”ר שרית אברהם, מנהלת מרפאת “דנטלי פרסונלי” מסבירה מה לעשות במקרה של אובדן שן ואיך ניתן למנוע נפילת שיניים. ריכזנו עבורכם את כל המידע במדריך מפורט: נפילת שן – למה, איך ומה לעשות?

 

נפילת שיניים – למה זה קורה?

בגילאי הילדות שן שנופלת מעידה על תחלופת שיניים בריאה. בגילאים מתקדמים נפילת שן מצביעה על מצב הדורש התייחסות מיידית. להלן מספר סיבות למצב של נפילת שן:

חלק מהסיבות ניתנות למניעה באמצעות שמירה על היגיינת חלל הפה וחלק נגרמות באופן פתאומי כגון: תאונת דרכים או חבלה כתוצאה מנפילה. כאן בהמשך, הנחיות לפעולה מידי לאחר נפילת שן לפי הדרכתה של ד”ר שרית אברהם:

שמרו על השן

כששן נופלת שוב מאוד למצוא אותה ולשמור עליה בצורה עדינה וסטרילית. יש להחזיק אך ורק בכותרת השן ולא בשורש כדי לא להזיק לו וכדי לאפשר החלמה ואיחוי מיטביים.

נקו את השן שנפלה

במידה והשן התלכלכה, יש לשטוף אותה במים פושרים. בשום אופן אין לשטוף אותה בסבון או בחומרים אחרים המכילים כימיקלים.

נסו להחזיר את השן למקומה הטבעי בזהירות

כעת יש לנסות ולהחזיר את השן אל החלל שנפער בחלל הפה. יש ללחוץ אותה קלות אל תוך השקע ולהצמיד את השן למכתשית בלחיצה קלה. את השן ניתן לשמור במקומה באמצעות נשיכה של גזה נקייה או מטפחת.

שמרו את השן בתוך נוזל

במידה ואין אפשרות להחזיר את השן למקומה, יש לשמור עליה בתוך נוזל: חלב, מי מלח או רוק. אם אין אפשרות לשמור את השן בצורה זו, מומלץ לשמור אותה בתוך חלל הפה בין החניכיים ללחי.

פנו לרופא השיניים

יש לגשת לרופא שיניים בצורה מיידית כיוון שלמומנט הזמן השפעה מהותית על היכולת להציל את השן.

 

מהו אופן הטיפול בשן שנפלה?

לאחר אובדן שן ד”ר שרית אברהם מצביעה על מספר שיטות אפשריות לטיפול:

החזרה וקיבוע של שן למקומה

במידה והגעתם אל רופא השיניים בצורה מיידית קיים סיכוי טוב להחזרת השן למקומה ולאיחוי של הרקמות סביב השן לצורך התאקלמות מחדש של השן במקום הטבעי שלה. רופא השיניים יתקין קיבוע זמני במטרה לתמוך בשן עד שתושרש היטב ברקמת עצם הלסת וברקמת החניכיים.

במקרים מסוימים יצטרך הרופא לטפל בשורש השן במטרה למנוע זיהום של הרקמות במטרה לאפשר לשן להתקבע מחדש בעצם הלסת ללא סיבוכים.

לאחר החזרת השן למקומה, יהיה צורך לבצע ביקורת אצל רופא השיניים כדי לוודא כי החלמת הרקמות באזור נעשתה בצורה תקינה וכן שהשן יציבה במקומה. הרופא ישלול זיהומים, תגובה דלקתית או סיבוכים אחרים.

 

שיקום דנטלי במקרה של אובדן שן – צורת הטיפול

במקרה בו השן אבדה או שלא ניתן להחזירה למקומה, יש לשקול השתלת שיניים כתחליף לשן המקורית. קיימות מספר אופציות שליקום חלל הפה לאחר אובדן שן כפתרון קבוע:

שתל דנטלי

שתל דנטלי הוא מעין בורג זעיר המבורגר בתוך עצם הלסת מעליו מניחים מבנה שיהיה הבסיס להדבקת כתר. כחלק מתחומי ההתמחות של המרפאה, ד”ר שרית אברהם וצוות המרפאה מבצעים שתלים דנטליים בשיטות המתקדמות ביותר המשלבות טכנולוגיות חדשניות, שימוש בלייזר ועוד.

השתלת עצם

כדי להתקין שתל דנטלי יש צורך בנפח עצם לסת מספק. ישנם מטופלים הסובלים מחסר בעצם, עבורם, מרפאת דנטלי פרסונלי מביאה שיטות טיפול חדשניות להשתלת עצם ביולוגית שמאיצה את קצב ההחלמה ומונעת טראומה למערכות הגוף השונות.

פתרונות עוקפי השתלת עצם

ALL ON 4 או ALL ON 6 הן שיטות חדשניות להשתלת שיניים המונעות את הצורך בהשתלת עצם. מדובר בשיטה מתקדמת מאוד המציעה השתלת שיניים מהירה הכוללת החדרה של מספר שתלים ומעליהם גשר. על הגשר מותקנים כתרים רבים מה שמייתר את הצורך בביצוע מספר גבוה של שתלים נפרדים.

 

איך למנוע אובדן שיניים?

כחלק מהגישה הביולוגית של ד”ר אברהם הרואה ערך רב בשמירה על השיניים הטבעיות ובהימנעות ככל האפשר מהליכים מורכבים והתערבות כירורגית, היא ממליצה מאוד על נקיטת מספר צעדים כטיפול מניעתי באובדן שיניים:

  • צחצחו שיניים מדי יום בצורה יסודית
  • השתמשו בחוט דנטלי ובקיסמי שיניים לניקוי והסרה של שאריות מזון מבין השניים
  • בקרו אצל רופא השיניים בתדירות המומלצת (פעמיים בשנה)
  • ערכו ניקוי שיננית יסודי מדי תקופה

שמירה על היגיינת פה מיטבית תמנע התפתחות של מחלות חניכיים וכתוצאה מכך: התרופפות שיניים ואובדן שיניים.

בנוסף, אם אתם סובלים ממחלה כמו סוכרת, חשוב מאוד שתקפידו על איזון מלא של המחלה כדי להימנע מקושי בריפוי הדלקת העלול להביל להתנדנדות שיניים.

 

דנטלי פרסונלי – מרפאת שיניים מקצועית לטיפול באובדן שיניים

מרפאת דנטלי פרסונלי היא מרפאת שיניים מתקדמת מאוד בניהולה של ד”ר שרית אברהם. המרפאה פועלת בגישה ביולוגית הרואה את גוף האדם כשלם ומקפידה על הליכי טיפול המותאמים ליכולת הספיגה של הגוף תוך שאיפה לריפוי מהיר תוך עידוד של הגוף לתהליכי ביוסטימולציה וחידוש תאי. ד”ר שרית אברהם והצוות מתאמצים ככל האפשר כדי למנוע אובדן שיניים וינסו בכל דרך להימנע מהתערבות כירורגית. יחד עם זאת, במקרה הצורך, צוות המרפאה יבצע תהליכי השתלת שיניים ועצם בשיטות המתקדמות ביותר בדגש על מניעת כאב ועידוד תהליכי החלמה יעילים ומהירים מאוד. לקביעת פגישת ייעוץ עם מומחה מטעם המרפאה חייגו עכשיו: 077-997-4460.

נפל לי השן מה עושים?

שאלות נפוצות בנושא הלבנת שיניים

בשלב הראשון יש למצוא את השן במידה והתלכלכה יש לשטוף אותה במים פושרים (לא בסבון או בחומרים הכוללים כימיקלים אחרים). מומלץ לנסות להחזיר במומה בעדינות ולקבע אותה בתוך הפה באמצעות נשיכה של מטפחת בד או גזה נקיה. אם לא ניתן להחזיר את השן למקומה יש לשמור אותה בסביבה לחה: בתוך חלב, מים או רוק. יש להגיע לרופא שיניים במהירות האפשרית על מנת שיקבע את השן למקומה ויסייע לקליטה מהירה של השן ברקמה.

במידת הצורך רופא השיניים יטפל בשורש למניעת זיהום במקום. לאחר הטיפול יש לחזור לביקורת כדי לבדוק אם הרקמה התאחתה ואם לא נוצרו זיהומים במקום.

קיימת אפשרות לביצוע שתל דנטלי הכולל החזרה של בורג טיטניום ומעליו הדבקה של כתר. אם קיים חסר בעצם יש לשקול ביצוע השתלת עצם או ביצוע השתלת שיניים באמצעות גשרי העוקפים את הצורך בהשתלת עצם.

מומלץ מאוד לשמור על ניקיון והיגיינה מושלמים של חלל הפה באמצעות צחצוח שיניים פעמיים ביום בצורה יסודית, שימוש בחוט דנטלי וקיסמי שיניים להוצאת שאריות מזון שהצטברו בין השיניים ושטיפת הפה בצורה קבועה במי פה. בנוסף, יש לבקר אצל רופא השיניים ואצל השיננית פעמיים בשנה לבדיקת מצב הפה ולטיפול יעיל. תחזוקה נכונה עשויה למנוע בהרבה מהמקרים – מצב של אובדן שיניים. 

חזרה לחלק מסוים במאמר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

דלקת חניכיים
דלקת חניכיים

טיפול חניכיים יכול להיות מורכב ולהיחרט בזיכרון כחוויה לא נעימה. אצלנו במרפאה אנחנו עושים הכל על מנת להתאים טיפול בדלקת

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן