לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר

טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

רופאת שיניים עם ניסיון רב בשיטות מתקדמות ואפקטיביות, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

נסיגת חניכיים היא הליך פתולוגי הגורם לחשיפת צוואר השן והיא מתבטאת בנסיגת גבולות רקמת החניכיים לכיוון שורש השן. ברבים מהמקרים הנסיגה אינה מקרית והיא מתרחשת לאורך זמן ארוך בצורה תהליכית. בבואנו לשאול את ד”ר שרית על התופעה אנחנו מוצאים אותה ממהרת להיכנס לקורס השתלמות נוסף בתחום עבודתה. בין לבין היא מסבירה לנו על התהליך, משמעותו ויכולות הטיפול החדשניות המצמצמות את תופעות הלוואי ותומכות בתהליך ריפוי קצר ואיכותי. טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר: ד”ר שרית, מנהלת מרפאת דנטלי פרסונלי, מציגה את יתרונות השיטה.

מהי נסיגת חניכיים?

נסיגת חניכיים היא תופעה בה רקמת החניכיים נסוגה וחלק מכוסה של השן – נחשף. תהליך של נסיגת שיניים כולל פגיעה ברקמות התמיכה בשן ולעיתים גם מלווה גם בספיגת עצם. כאשר התהליך נמשך ואינו מטופל כראוי, השן ממשיכה להיחשף ונוצרים פערים בין השיניים. כאן, מלבד פגיעה אסתטית יחווה הסובל מהתופעה גם רגישות לחום ולקור. בשלבים מאוחרים של נסיגת חניכיים הפגיעה בשורש השן ובעצם הלסת עלולה להוביל לתזוזת שיניים ולאובדן שיניים עד לצורך בהשתלות שיניים.

הגורמים לנסיגת חניכיים

קיימים מספר גורמים העלולים להוביל להיווצרות של נסיגת חניכיים, ביניהם:

  1. טראומה אוקלוזלית ושחיקה הנגרמות כתוצאה מהפעלת כוח חזק מדי על השיניים/חניכיים.
  2. דלקת חניכיים – נסיגת חניכיים עשויה להתרחש כתוצאה מהצטברות חיידקית בכיסי החניכיים. נסיגת חניכיים מהווה שלב מתקדם במחלת חניכיים ומעידה על דלקת חמורה באזור.
  3. דלקת חיידקית בשיניים – הצטברות רובד חיידקי גורם לשחרור אנזימים המסייעים לפירוק סיבי הקולגן בחניכיים עד לנסיגה.
  4. שחיקה של החניכיים – צחצוח אגרסיבי עלול לגרום לטראומה בחניכיים, כך גם טיפול אורטודנטי דרסטי שנעשה בצורה בלתי מקצועית.
  5. מתח שרירי – לעיתים הרקמה המחברת בין השפה הקדמית לחניכיים מובילה למשיכת רקמת החניכיים עד לנסיגה.
  6. נטיה גנטית – עולם המחקר הדנטלי רואה קשר בין תורשה להתפתחות של נסיגת חניכיים. אגב, חשוב לדעת כי בעלי מבנה חניכיים דק נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מתופעת נסיגת החניכיים.
  7. מעשנים – מחקרים מצאו כי לעישון קשר לנסיגת חניכיים ומעשנים לאורך שנים עלולים ללקות בתופעה באחוזים גבוהים יותר מאנשים שאינם מעשנים.

איך לזהות נסיגת חניכיים?

  • חשיפת צוואר השן גורמת לשיניים להיראות גדולות יותר, ולכן במידה ואתם רואים כי השיניים ‘התארכו’, חשוב לבדוק את מקור התופעה.
  • רגישות לקור וחום באזור החניכיים עלולה להעיד על נסיגת חניכיים.
  • אודם ונפיחות בחניכיים עשויים להוות תסמין לנסיגת חניכיים.
  • מרווחים המתגלים לפתע בין החניכיים עשויים להעיד על התופעה.
  • ריח בלתי נעים מהפה יכול להיות תסמין נוסף שמקורו בהצטברות חיידקית ובגורמים נוספים.

טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר

מהלך הטיפול

קיימות מספר שיטות אופציונליות לטיפול בנסיגת חניכיים:

האופציה המוכרת היא טיפול כירורגי פשוט הנעשה בהרדמה מקומית ואורכו כשעה. במהלך הניתוח מסיר רופא השיניים את הרובד החיידקי ואת האבנית בחניכיים ומצמיד את החניכיים אל השיניים בחזרה. במקרים רבים שימוש בחומצה היאלורונית יסייע בחידוש העצמות הרכות באזור המנותח. אופציה נוספת במקרה של אובדן חניכיים הוא השתלת חניכיים באמצעות קצירת רקמה מאזור החיך הקשה והשתלתו באזור הנסיגה על מנת למלא את האזור החסר, לכסות את השיניים שנחשפו ולמנוע את המשך הנסיגה.

טיפולים אלו הם הליכים כירורגיים שההחלמה מהם כרוכה בתופעות לוואי ובכאב.

כיום, כך מסבירה ד”ר אברהם מנהלת דנטלי פרסונלי, קיימת אפשרות לטיפול בנסיגת חניכיים באמצעות לייזר. שימוש בלייזר בטיפול בנסיגת חניכיים מונע את הטיפול הניתוחי ברוב המקרים ומציע יעילות טיפול גבוהה משמעותית מזו שניתן להשיג ללא טיפול בלייזר.

טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר במקרה של מחלת חניכיים כולל נידוף של הרקמה הנגועה ובמקביל: ניקוי וחיטוי של העצם והרקמה באמצעות אנרגיית הלייזר. במקרה בו תהליך הנסיגה מתבצע הודות למתח גבוה בלחי ובשפה, באמצעות לייזר ניתן להרפות את המתח ולמנוע את המשך נסיגת החניכיים. קרן הלייזר משיגה שילוב של מספר יתרונות משמעותיים: מיקוד ודיוק, חיטוי וניקוי בצורה יסודית, הסרה של רקמה נגועה ועידוד של תהליך התחדשות רקמתי ביולוגי (ביו סטימולציה).

מהו אמדוגיין ומדוע מקובל לשלב אותו בטיפולי נסיגת חניכיים?

אמדוגיין הוא שם של משפחת חלבונים (משתית האמייל). חומר ביולוגי זה מכיל פרוטאינים והוא מעודד רגנרציה של הרקמות הרכות והקשות בחלל הפה. האמדוגיין פותח בשנים האחרונות כחומר ייעודי לייצור מחודש של רקמת העצם התומכת בשיניים. הזרקת החומר מאשרת ל דיי ארגון ה-FDA האמריקאי ומשיגה תוצאות איכותיות ביותר. בשילוב של לייזר דנטלי ניתן להזריק את האמדוגיין בצורה אופטימלית ובכך לזרז תהליכי ריפוי, לעודד תהליך צמיחה תאית ביולוגי ולחדש את הרקמה מבלי להשתמש בהליך ניתוחי. באמצעות שילוב של לייזר דנטלי והזרקה של אמדוגיין, נמנעות תופעות לוואי שונות לאחר הטיפול.

טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר – היתרונות

  • מניעת הליך כירורגי הכולל החלמה ממושכת.
  • אפשרות להסרה מדויקת וממוקדת של רקמה נגועה במקרה של מחלת חניכיים.
  • אפשרות לשחרור של מתח שרירי והפסקת תהליך הנסיגה.
  • מניעה של תופעות לוואי לאחר ניתוח חניכיים.
  • יצירת תהליך של ביוסטימולציה – עידוד תהליכי ריפוי מצד הגוף בהתערבות חיצונית מינימלית.

דנטלי פרסונלי – מרכז רפואת השיניים המתקדם בירושלים לטיפול בנסיגת חניכיים

דנטלי פרסונלי – מרפאת שיניים בירושלים בהנהלת ד”ר שרית אברהם מציעה טיפולי שיניים וחניכיים ברמת מקצועיות גבוהה מאוד. המרכז מציע טיפול בשיטות חדשניות ובמכשור הטכנולוגי בהתקדם ביותר ברמה בינלאומית. מלבד טיפולי נסיגת חניכיים מציעים ד”ר שרית וצוות המרכז טיפולי שיניים וחניכיים שונים המשלבים לייזר מתוך גישה ביולוגית הרואה ערך רב בראיה כוללת ובפרספקטיבה רחבה המציעה פתרונות דנטליים לטווח הארוך. מעוניינים בטיפול בנסיגת חניכיים בלייזר על ידי טובי המומחים בתחום? ליצירת קשר עם נציגי מטעם ‘דנטלי פרסונלי’ חייגו עכשיו: 0779974460.

טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר

שאלות נפוצות בנושא הלבנת שיניים

טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר מומלץ כדי למנוע הליך ניתוחי ולשפר את יכולת ההחלמה לאחר הטיפול. חשוב להתייעץ עם מומחי דנטלי או פריודונט מקצועי על מנת לבחון האם הטיפול בלייזר אכן מהווה טיפול אופטימלי מלא או שבמקרה הספציפי יש לשלב הליכים כירורגיים להשלמת הטיפול בצורה מקצועית.

למרות שרבים נוטים לקשר בין נסיגת חניכיים לתהליך חיידקי, לעיתים נסיגת חניכיים תגיע בלי קשר למחלת חניכיים כתוצאה ממתח שרירי בין השפה הקדמית לחניכים, הודות לצחצוח שיניים אגרסיבי או כתוצאה מדלקת חמורה בשיניים. שימו לב כי תהליך אבחנתי מקצועי חשוב מאוד כדי לגבש תוכנית טיפול איכותית לריפוי מושלם של תופעת הנסיגה.

טיפול בנסיגת חניכיים בלייזר כולל התאמת אנרגיית לייזר (אורך גל) וביצוע של חיטוי, הסרת רקמה חיידקית וניקוי מעמיק בלי לפצוע את רקמת החניכיים ובלי לבצע פעולה פולשנית. 

מעבר לבחירת סוג הטיפול, חשוב מאוד למצוא מומחה לטיפולי לייזר המתמצא בעולם הלייזר הדנטלי ויודע לפעול בצורה מדויקת וממוקדת לטיפול בבעיה. שימו לב כי מכיוון שמדובר בפתרון חדשני יש לבחור מומחה לטיפול בנסיגת חניכיים בעל ניסיון בטיפולי לייזר שלמד את המקצוע על ידי טובי מומחי הלייזר בעולם והתנסה בצורה מעשית במשך תקופה ארוכה בשילוב לייזר בהליכים דנטליים שונים. למרפאת דנטלי פרסונלי ניסיון רב בשימוש בלייזר במגוון טיפולים במרפאה וביניהם כחלק מטיפול בנסיגת חניכיים.

חזרה לחלק מסוים במאמר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 077-9974460

כתר חרסינה
כתר חרסינה

לחרסינה יש תדמית שברירית ועדינה. אנחנו שותים בזהירות תה בספל חרסינה פרחוני או אוכלים עוגה בצלחת חרסינה שעוברת בירושה מדור

קרא עוד »
טיפול או ריפוי?

לפני שנענה על השאלה – מה ההבדל בין תהליך ריפוי לטיפול בשיניים והחניכיים, תחילה ננסה להבין מה באמת מחפשים כשפונים

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן