לוגו של דר' שרית אברהם - דנטלי פרסונלי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהן תופעות הלוואי לאחר השתלות שיניים?

מהן תופעות הלוואי לאחר השתלות שיניים?
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

רופאת שיניים עם ניסיון רב בשיטות מתקדמות ואפקטיביות, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים.

תוכן עניינים

השתלות שיניים הן הליך דנטלי נפוץ להתמודדות עם אובדן שיניים. לא משנה אם איבדתם שן כתוצאה ממחלת חניכיים, חבלה או תהליך טבעי של היחלשות השן, השתלת שיניים מביאה איתה פתרון קבוע, עם זאת, מטופלים רבים חוששים לקראת הליך זה ומעוניינים לדעת מה צפוי להם לאחר הטיפול.

לקראת טיפול השתלת שיניים? כאן בהמשך – כל המידע על תופעות לוואי אפשריות לאחר השתלת שיניים.

 

שתלים דנטליים

שתלים דנטליים מהווים פתרון קבוע למצב של אובדן שיניים ומספקים תפקוד אופטימלי ונוחות מרבית ביחס לפתרונות אחרים כמו תותבות נשלפות.

שתל דנטלי כולל בורג עשוי טיטניום שבהליך כירורגי מוברג אל תוך עצם הלסת כתחליף לשורש השן החסרה. תקופת ההחלמה כוללת תהליך התאקלמות והטמעה של השתל ברקמת העצם. לאחר תהליך האיחוי בו השתל נקלט היטב בתוך עצם הלסת, הוא יכול להוות בסיס יציב למבנה וכתר. השתל הדנטלי מאפשר תפקוד מלא של לעיסה ונגיסה וכן משפר את המראה האסתטי ומעניק חיוך מושלם באמצעות כתרים דנטליים מדויקים מחומרים המדמים את מראה השן הטבעית לשיקום פה מושלם.

שתלים דנטליים נחשבים לפתרון עמיד שאף מעודד צמיחה תאית ברקמת עצם הלסת ומאפשר לחשוף חיוך מלא מאוזן לאוזן ללא חשש.

הליכי השתלת שיניים הם הליכים בטוחים שכמעט ואינם כוללים סיכונים. עם זאת, כדאי להיות מודעים לתהליך ההחלמה ולתופעות הלוואי המאפיינות התאוששות נורמלית יחד עם הכרת סימני האזהרה המצריכים פניה לרופא לצורך בירור.

 

תופעות הלוואי המאפיינות השתלות שיניים

קיימות מספר תופעות לוואי טבעיות המהוות תגובה טבעית של הגוף לשינויים באיזון הקיים בחלל הפה ובגוף כולו עקב התערבות כירורגית וקליטת עצם זר בתוך הרקמה:

תחושת אי נוחות

בימים שלאחר הטיפול עשוי המטופל לחוש אי נוחות המאפיינת עוד תהליכים כירורגים בחלל הפה. תחושת כאב קלה היא תופעת לוואי טבעית ולצורך הקלה תוכלו ליטול משככי כאבים בהמלצת הרופא. בדרך כלל עוצמת הכאב תפחת בהדרגה לאחר מספר ימים תחלוף לחלוטין.

שטפי דם

ייתכן ותבחינו בשטפי דם המופיעים על הלחי באזור בו בוצעה ההשתלה. שטפי הדם יחלפו בצורה הדרגתית לאחר הניתוח. מדובר בתופעת לוואי נורמלית שאינה מעניקה מקום לדאגה.

נפיחות באזור הניתוח

באזור הטיפול יכולה להופיע נפיחות שעשויה להיות מורגשת גם בפנים סמוך למקום בו התבצעה השתלת השיניים. תופעות אלו נורמליות ואמורות להגיע לשיא תוך 48 שעות ואז לחלוף בהדרגה. ניתן להיעזר בשקיות קרח ולהניח על המקום כדי להקל על תופעות הלוואי.

דימום באזור הטיפול

דימום קל בימים הראשונים שלאחר השתלת השיניים הוא תופעה שאינה נפוצה מאוד אך עדיין נחשבת בטווח הנורמה. ניתן ללחוץ על המקום באמצעות גזה בצורה עדינה כדי לעצור את הדימום או למתן אותו.

קיימים מקרים נדירים בהם דימום משמעותי מעיד על זיהום שהתפתח באזור כתוצאה מההליך הכירורגי.

זיהום חיידקי באזור ההשתלה

מדובר בתופעת לוואי נדירה יחסית. זיהום באזור השתל דורש התייחסות מהירה ופנייה מיידית לרופא השיניים עשוי לרשום למטופל אנטיביוטיקה כד לנטרל במהירות את הזיהום, זאת על מנת שלא לפגוע בתהליכי ההחלמה ובאיחוי של השתל ברקמת עצם הלסת והחניכיים.

כדי למנוע זיהום באזור השתל עליכם להקפיד על מילוי קפדני אחר הוראות הרופא כולל נטילת אנטיביוטיקה לפי המלצתו ודיווח על תופעות לוואי חריגות.

תגובה אלרגית

קיימים מקרים נדירים בהם מטופלים מגיבים לחומרים בהם נעשה שימוש במהלך ההשתלה – בצורה אלרגית הכוללת: נפיחות, דימום, אדמומיות , הפרשות מהחניכיים, כאבים וחום. אם תופעות אלו נמשכות יותר ממספר ימים, על המטופל לעדכן את הרופא המטפל על מנת לזהות את הגורמים לתגובה ולטפל בתגובה האלרגית. תגובות אלרגיות יכולות להיחסך מראש אם משתמשים בשתלים ברמה גבוהה, כמו שתלי שטראומן.

עקצוץ וחוסר תחושה באזור השתלת השיניים

לעיתים, כתוצאה מהשתלת שיניים בלסת התחתונה, עצב ה-alveolar נפגע והמטופל עשוי לחוש חוסר תחושה או עקצוצים קלים בשפתיים, בלשון או בסנטר. עם החלמת האזור – יחלים גם העצב והתחושה תחזור להיות כפי שהייתה לפני ההליך הכירורגי.

 

איך ניתן לצמצם ככל האפשר את תופעות הלוואי לאחר השתלת שיניים?

ד”ר שרית אברהם, מנהלת מרפאת השיניים “דנטלי פרסונלי” מעניקה מספר הנחיות חשובות כדי למזער ככל האפשר תופעות לוואי לאחר השתלות שיניים:

  • שמרו על היגיינת פה מיטבית – חשוב מאוד לשמור על האזור המנותח כשהוא נקי וסטרילי וכן חשוב לשמור על שגרת טיפוח נאותה של חלל הפה כדי למנוע סיכון להתפתחות של זיהומים באזור.
  • נטלו תרופות לפי המלצת הרופא – אין להקל ראש בהמלצת הרופא לנטילת אנטיביוטיקה או תרופה אחרת למניעת התפתחות זיהומית באזור הניתוח.
  • הקפידו על הוראות התזונה ואורח החיים על פי הנחיית הרופא המטפל – רופאי השיניים מנחים לצרוך מזונות רכים וקרים לאחר הניתוח ורק לאחר מספר שעות לעבור בהדרגה לצריכת מזונות קשים וחמים. בנוסף מומלץ לא לעשן לאחר הניתוח מספר ימים לפי הוראת הרופא.
  • אפשרו לגוף לנוח ולהתאושש מהטיפול – מכיוון שמדובר בהליך כירורגי, גם אם הוא נעשה בשיטות המתקדמות ביותר או בהליך ביולוגי כפי שמציעה מרפאת דנטלי פרסונלי – עדיין מדובר בתהליך מורכב אותו הגוף עובר. חשוב מאוד לאפשר מנוחה לאחר הטיפול כדי לעודד התאוששות מהירה ובריאה של הגוף.

 

לסיכום

חשוב לציין כי רוב הליכי השתלות השיניים במרפאת דנטלי פרסונלי אינם כוללים תופעות לוואי או כוללים תופעות לוואי קלות, זאת בהתאם לשיטת הטיפול החדשנית המשלבת ידע, טכניקות מקצועיות ומכשור טכנולוגי מתקדם לביצוע השתלת שיניים ביולוגית הגורמת לקליטת השתל בחלל הפה בצורה חלקה וללא תופעות לוואי משמעותיות. מרפאת דנטלי פרסונלי בהנהלת ד”ר אברהם מציעה שירות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר, שימוש בשיטות הטיפול המתקדמות ביותר בעולם תוך התעדכנות מתמדת בחידושי המחקר האחרונים בתחום הדנטלי ושאיפה למציאת פתרונות דנטליים איכותיים להחלמה מהירה של האזור המטופל. לקביעת פגישת ייעוץ חייגו עכשיו: 02-3819945.

 

שאלות נפוצות בנושא הלבנת שיניים

  • נפיחות באזור השתל
  • אדמומיות של החניכיים
  • דימום קל למשך יום-יומיים
  • שטפי דם
  • תחושת אי נוחות וכאב קל

אם אתם סובלים מדימום שאינו פוסק, מתחושה של כאב עז או תחושת אי נוחות מציקה שאינה חולפת גם לאחר מספר ימים ממועד הטיפול, יש לפנות לרופא השיניים בדחיפות כדי לקבל ייעוץ רפואי. לעיתים תופעות אלה מעידות על זיהום במקום, מה שדורש טיפול אנטיביוטי מיידי כדי לאפשר איחוי של השתל וקליטה מיטבית. 

בנוסף, ייתכן ותרגישו עקצוצים או חוסר תחושה באזור הסנטר, הלשון או החניכיים מה שמעיד על פגיעה בעצב ה-alveolar. תופעה זו עתידה לחלוף לבד ולא דורש התייחסות רפואית אלא אם כן המצב נמשך מעבר למספר ימים בודדים.

יש להקפיד על מילוי הוראות הרופא בנוגע להתנהגות רצויה לאחר השתלת שיניים:

אכילת מזונות קרים ורכים, הימנעות מעישון, מנוחה, הקפדה על היגיינת חלל הפה בצורה מיטבית והימנעות ממאמץ פיזי למשך יממה ממועד הטיפול. יש לפנות לרופא השיניים בכל מקרה של תופעת לוואי חריגה כדי למנוע סיבוכים לאחר הניתוח ולאפשר קליטה אופטימלית של השתל במקום השן החסרה.

חזרה לחלק מסוים במאמר
Picture of דוקטור שרית אברהם
דוקטור שרית אברהם

ד"ר שרית אברהם בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה, בעלת תואר Msc במדעים הביו רפואיים של רפואת השיניים. ד"ר אברהם מייצגת את הדור החדש של רופאי השיניים ומשלבת בין טיפול איכותי ומקצועי בד בבד עם גישה הרואה את המטופל כמכלול.
ד"ר אברהם מבצעת סקירה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל על מנת לאתר את גורמי השורש שהביאו את המטופל למרפאתה, המצריכים לעיתים מעורבות של גורמי טיפול נוספים כדוגמת רופא אף אוזן גרון או אורטודנט.
ד"ר אברהם מתעדכנת כל העת בפרקטיקות הטיפול החדשניות ביותר במסגרת חברותה ב- SPEAR EDUCATION CAMPUS ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר כגון סורק אינטראוראלי ומדפסת תלת מימד המאפשרים לקצר את משך הטיפול ולתת מענה מדויק למטופל.

ד"ר שרית אברהם ברשתות: קבוצת הפייסבוק | יוטיוב | טלפון: 02-3819945

טיפולי שיניים עם אוזון

טיפולי שיניים עם אוזון- חדשנות מובילה לאפקטיביות ברפואת הפה, השיניים והחניכיים! https://www.youtube.com/watch?time_continue=31&v=NXXgJyxmv_Y&feature=emb_logo יתרונות טיפולי השיניים עם אוזון : חיטוי חזק

קרא עוד »
Google ג גוגל
4.5
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader
שלח לנו את השאלה שלך ונחזור אליך בהקדם!

השירות ניתן ללא עלות וללא מטרות רווח (מענה יינתן תוך 1-7 ימים)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
דילוג לתוכן